У своїй діяльності я, як керівник закладу, керуюсь Конституцією та законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти, рішеннями Уряду України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти і виховання; правилами й нормами з охорони праці та протипожежної безпеки, а також Статутом закладу, Колективним трудовим договором та посадовою інструкцією; програмою «Дитина»та річним планом роботи,в якому окресленіосновні напрямкироботи колективу.
Мережа груп дошкільного навчального закладу у нас незмінна:дві групи раннього віку та 10 груп дошкільного. Як і раніше, організовано 4 групи логопедичні та відкрито 2 групи інклюзивні. У поточному 2018-2019 навчальному році виховувалося 306 вихованців.
Створено персоніфікований банк відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків.Я намагалася здійснювати систематичний контроль за організацією даної роботи, тому створено базу даних дітей 5-ти річного віку нашого мікрорайону, які в обов’язковому порядку охоплюються дошкільною освітою. Мною велися записи дітей до електронної черги.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Педагогічними кадрами очолюваний мною заклад я укомплектувала повністю, незважаючи на те, що фахівців з дошкільної освіти бракує.
Практично всі педагоги нашого закладу мають спеціальну дошкільну освіту. Навчально – виховний процес у закладі забезпечували 32 педагогічніпрацівники. Із них:
- 15 педагогів із вищою педагогічною освітою;
- 15 – з неповною вищою освітою;
- 2 – закінчують виші.
Як керівник, я намагалася створити оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного.Згідно Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію кожні п’ять років всі педагоги проходять курсову перепідготовку та атестуються. Так, у поточному навчальному році відповідно графіка 3 педагоги підвищили свій фаховий рівень та були атестовані в цьому навчальному році. За результатами атестації 1 педагог відповідає раніше присвоєнійкваліфікаційній категорії «спеціаліст»(Демченко Н. С.), вищукваліфікаційну категорію присвоєно вихователю Овдієнко Т. В. Я, як керівник, атестована на відповідність займаній посаді.
На кінець навчального року:
- 7 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію;
- 2 педагоги - I кваліфікаційну категорію;
- 4 педагоги - II кваліфікаційну категорію;
- 19 педагогів з кваліфікаційною категорією «спеціаліст»;
- 1 педагог має звання «старший вчитель».
Розуміючи вимоги сьогодення і те, що управлінець має орієнтуватися в інноваційних технологіях, сучасних формах роботи, я намагаюся використати всі доступні ресурси. Тому не один рік я є користувачем цифрового видавництва МЦФЕР та активним учасником його вебінарів, семінарів – практикумів з різних актуальних питань.Також я вступила у Всеукраїнську громадську організацію "Асоціація працівників дошкільної освіти" та стала учасником засідання Координаційної ради, яка проводилася у місті Вінниця.
Отриманим досвідом яділюсь зі своїми колегами. Так на базі нашого закладу мною проведено методичний діалог з питання «Документування управлінської діяльності керівника» для завідувачів, які мають малий досвід роботи.
Я мала можливість стати учасником міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» та пройшла навчання з освітньої програми для працівників закладу дошкільної освіти «Теорія і методика освіти для сталого розвитку у ДНЗ» та отримала сертифікат.
Ідеї цього проекту зацікавили педагогів, зокрема вихователь Мацур М.В. протягом року була учасником обласного об’єднання з даного питання і стала переможцем у виготовленні дидактичного матеріалу. ЇЇ лепбук комісія визнала найкращим.
В поточному навчальному році педагоги впроваджували в свою практику елементи програми «Освіта для сталого розвитку», розуміючи важливість збереження чистого екологічного довкілля та виховання у дітейбережливого, ощадливого ставлення до нього.
З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо – виховного процесу адміністрацією під моїм керівництвом були охоплені контролем усі суттєві питання. Так, здійснювався тематичний контроль до педагогічних рад, комплексний в зв’язку з атестацію педагогів, оперативний для вирішення поточних питань …
Як голова педагогічної ради, яка є колегіальниморганом управління освітнім процесом, я докладаю всіх зусиль для того, щоб вони проходили на належному рівні, по – сучасному, звикористанням інтерактивних, інноваційних методів.
Було проведено 2 тематичні педагогічні ради:
Перша- «Гра як основний розвивальний, виховний і навчальний засіб», яка довела, що гратися люблять не лише діти, а й дорослі.
Друга, «Інтеграція соціального, економічного та екологічного виховання як основних складників концепції сталого розвитку». Не зважаючи на досить серйозну тему, вона проведена з використанням ігрових методів, що сприяло емоційному розвантаженню педагогів.
ГРУПОВА РОБОТАВиконуючи завдання варіативної складової освітньо-виховної програми, мною ініційовано роботугуртків: «Творчі фантазії» - керівник практичний психолог Халюк Л. М.,«Кіндер - степ » - керівник фізінструктор Поліщук А. В. та гурток театральної діяльності, який вела вихователь Мацур М.В.
БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ
Моя діяльність як керівникаспрямована на забезпечення виконання інструкцій з БЖД всіх учасників освітьно – виховного процесу ДНЗ.
Я організовувала профілактичну роботу щодо попередження травматизму і зниження захворюваності. Також створювала безпечні умови перебування вихованців та працівників закладу згідно з положеннями чинного законодавства,дотримувалася вимог нормативних документів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, цивільної оборони, санітарно - гігієнічних норм, пожежної безпеки.
В закладі систематично проводяться мною інструктажі та видаються накази з охорони праці.
В цьому році я пройшла курс навчання з охорони праці та пожежної безпеки і отримала сертифікат.
Для працівників розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці,посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьмиз питань безпеки життєдіяльності у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, дидактичні настільні ігри, добірки тематичної художньої літератури.
Частими гостями у нас є працівники пожежної частини, поліції які проводять з дітьми бесіди, як треба діяти в тій чи іншій небезпечній ситуації.
РОБОТА З НАСТУПНОСТІ ЗІ ШКОЛОЮ
Я націлювалапедагогічний колектив на постійнуспівпрацю з адміністраціями та вчителямишкіл № 1 та № 2 відповідно до плану наступності у роботі ДНЗ та школи. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освітиполягала у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.
Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, читали літературні твори, проводили бесіди про школу, екскурсії до них. Відповідно вчителі приходили зі своїми учнямиз виступами, концертами перед дошкільнятами.
ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ
Одним з пріоритетних напрямків моєї діяльності як керівника є забезпечення зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація раціонального харчування дітей.
Воно здійснювалося згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.Відповідно до неїмною здійснювався контроль щодо збалансованого харчування дітей, необхідного для їх нормального росту та розвитку. Велику увагу я приділяла забезпеченню асортименту продуктів, технології та якості приготування страв.Дітям пропонувалося трьохразове харчування, вівся його аналіз, в кінці неділі проводилася корекція меню з метою його покращення. Я, спільно ізстаршою медичноюсестроюПаращук Т.Т. , розробили двотижневе меню-розкладку з технологічними картками до нього, яке було схвалено завідуючими інших закладів дошкільної освіти.
Я слідкувала за дотриманнямтермінів реалізації швидкопсуючих продуктів. На моєму постійному контролі також були питання дотримання технологічного процесу приготування їжі, смакових якостей готових страв. Результати систематичного контролю якості страв з боку Ірпінського міжрайонного відділулабораторних досліджень свідчать про задовільну роботу працівників харчоблоку. За результатами бактеріологічних проб страв,змивів з поверхонь посуду, меблів, одягу працівників не виявлено жодних порушень, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей. У квітні 2019 року заклад пройшов комплексну перевірку Головнго управління Держпродспоживслужби, під час якої було вказано на необхідність придбання ще одного холодильника. Я маю надію, що до початку навчального року це питання вирішиться.
Вартість харчування дітей в дошкільному навчальному закладі з 22.03. 2019 року була встановлена в розмірі 45 грн. для дітей, які відвідують групу раннього віку, і 68 грн. для дітей дошкільного віку. Батьки сплачують 40% вартості харчування, відповідно 18 гривень за дитину раннього віку (за один день) та 27, 20 гривень за дитину дошкільного віку (за один день).
У закладі харчуються дітипільгових категорій:
№ | Соціальні фактори | Пільги на харчування | Кількість дітей |
1 | Діти з малозабезпечених сімей | 100% | 2 |
2 | Діти з багатодітних сімей | 50% | 19 |
3 | Діти учасників бойових дій | 100% | 13 |
4 | Діти - інваліди | 100% | 5 |
На моєму постійному контролі оплата за харчування. Вихователі груп ведуть записи про оплату за харчування.
Виконання натуральних норм продуктів харчування за 2018 - 2019 рік:
№ | Назва продуктів | Виконання норм | |
ясла | сад | ||
1 | М'ясо | 97% | 90% |
2 | Риба | 89% | 68% |
3 | Яйця | 100% | 100% |
4 | Молоко | 73% | 75% |
5 | Сир твердий | 60% | 50% |
6 | Сметана | 100% | 100% |
7 | Масло | 100% | 100% |
8 | Сік | 20% | 35% |
9 | Фрукти | 20% | 25% |
10 | Овочі | 55% | 58% |
11 | Цукор | 110% | 111% |
Протягом року старшою медичною сестрою Бордюг О.В. проводилось навчанняпрацівників та батьків з питань профілактики інфекційних захворювань, вірусних гепатитів, туберкульозу та кишкових інфекцій. Ці та інші питання висвітлювались у «Санітарному бюлетені».
За цей навчальний рік:
№
| Назва захворювання | Кількість випадків захворювань | |
2017-2018н.р. | 2018-2019н.р. | ||
1 | ГРІ | 637 | 487 |
2 | Бронхіт | 52 | 18 |
3 | Пневмонія | 1 | 6 |
4 | Отит | - | 13 |
5 | Вітряна віспа | 10 | 4 |
6 | Скарлатина | 8 | 2 |
7 | Інфекційні | 20 | 6 |
8 | Інші хвороби | 27 | 27 |
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Важливою складовоюроботи керівника є співпрацяз батьками. Мною проводилися загальнібатьківські збори, які є провідною формою роботи з батьками. На нихбатьки знайомились із завданнями, новим змістом і напрямками освітьно - виховного процесу, специфікою роботи сучасного закладу освіти, обговорювали актуальні питання.
Щомісяця япроводила засідання батьківського комітету,на яких вирішувалися такі питання:
- обговорювалися першочергові потреби;
- організація харчування в дошкільному закладі;
- профілактика простудних захворювань та проведення щеплень;
- проводилися звіти про проведену роботу протягом місяця та витрачені кошти.
Інформація про витрату батьківських коштів щомісячно висвітлювалось на сайті дошкільного закладу.
АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішенняйого потрібні кошти. Фінансово - господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису, сформованого на початок поточного року.Фінансові асигнування в основному плануються лише на захищені статті.
Як керівник, я зацікавлена в належному функціонуванні та модернізації матеріальної бази і розвивально – ігрового середовища закладу і намагалась робити для цього все необхідне. Тому я сприяла залученню додаткових джерел фінансування для зміцнення матеріально – технічної та навчальної бази.
МОДЕРНІЗАЦІЯ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО
Залучено майже 13 тисяч гривень на придбання дитячих меблів в групу №12 «Сонечко».Це - спонсорські кошти фірми «Надія».
Тривалий час стояло питання ремонту витяжної вентиляції на харчоблоці. В цьому році воно вирішене дякуючи начальнику відділу освіти В.І. Кухар та фінансуванню селищної ради (78758, 20 грн).
За кошти селищної ради:
- замінено димохідну трубу на котельні вартістю 169557, 20 грн;
- придбано лінолеумне покриття для приміщень групи №3 «Кораблик»
вартістю 18000 гривень;
- придбано водонагрівач на харчоблок вартістю 10000 гривень.
Завдяки благодійній допомозі батьків, які розуміють потреби закладу щодо поповнення матеріально-технічної бази ДНЗ, забезпечення змінюється відповідно вимогам часу.
Забезпеченоновимимеблями, а саме:
- замінено столи (групи № 3, 12, 11, 8);
- придбано 4 столи та 10 стільців в логопедичний кабінет вартістю 8305гр;
- медичний блок оснащено спеціальними меблями вартістю 12120гр.
Капітально відремонтовано:
- мийки в трьохгрупах: №№ 3, 5, 7 та встановлено сучасні меблі;
- туалетні кімнати в двох групах №№ 3 і 12.
Реставровано та оснащено:
- прогулянковий майданчик групи №№ 12, 4.
Для забезпечення якості освітнього процесу та створення комфорту придбано:
- у фізкультурну залу спортивний інвентар;
- у кабінети психолога- ноутбук і килимок.
На потреби груп витрачено за навчальний рік кошти:
№ | На що витрачено | Сума |
1 | Методичні посібники та дидактичний матеріал | 2319 |
2 | Канцтовари | 2035,80 |
3 | Господарчітовари | 515,80 |
4 | М’який інвентар | 2698 |
5 | Електротовари | 954,80 |
6 | Дезрозчин | 1686 |
7 | Сантехніка | 1186 |
8 | Стільчики | 4305 |
9 | Двері | 2100 |
10 | Спортивний інвентар | 12674 |
11 | Ноутбук | 4500 |
12 | Медикаменти | 300 |
Всього | 35274,40 |
КОШТИ, ВИТРАЧЕНІ НА ПОТРЕБИ ЗАКЛАДУ ПРОТЯГОМ 2018-2019 РР.
На потреби дошкільного закладу протягом звітного періоду витрачено:
Батьківські кошти на суму: 35274,40 грн.;
Спонсорські кошти: 13000 гр.;
Кошти селищної ради: 276315 гр.
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ
Окрім роботи в усіх напрямках в межах дошкільного закладу, я є членом комісії у справах неповнолітніх, яка вирішує проблеми дітей сімей, що«належать до групи ризику».
Рік був насичений, а в наш час він іншим не може бути. Я вдячна своєму колективу, батькам, керівництву за допомогу, розуміння, тісну співпрацю і небайдужість до того, в яких умовах будуть перебувати діти. А хочеться створити для наших вихованців сучасне розвивальне середовище, щоб у ньому їм було затишно та комфортно, весело та цікаво.
Підсумовуючи виконану за рік роботу, можу сказати, що зроблено не мало. Алеще багато задумів залишається на майбутнє.І я намагатимусь робити все для їх реалізації, щоб наша «Казка» була найкращою!