Шановні колеги, батьки!
Свою діяльність та діяльність педагогічного колективу у 2023-2024 навчальному році спрямовувала на виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу, Колективного трудового договору на 2024 – 2029 роки, освітньої програми закладу дошкільної освіти на 2023-2024 рік, програми «Дитина» та річного плану роботи закладу дошкільної освіти на 2023 – 2024 навчальний рік.
У 2023/2024 навчальному році в закладі виховувалися 185 дітей, функціонувало 11 груп:
- 2 групи раннього віку;
- 9 груп дошкільного.
Працювали 4 логопедичні групи (46 осіб), 3 групи для дітей з особливими освітніми потребами (9 осіб) та 4 групи для дітей загального розвитку (130 осіб).
Тримала на постійному контролі питання адаптації до умов закладу новоприбулих дітей. З цією метою влітку були проведені збори для новоприбулих дітей, проводила спостереження в групах, при потребі надавала консультативну допомогу вихователям та батькам.
Новий навчальний рік трудовий колектив розпочав у повному складі - 57 осіб.Освітній процес забезпечували 33 педагогічні працівники з них:
20 - з вищою педагогічною освітою;
13 з неповною вищою освітою;
На кінець звітного періоду кількість педагогів становить 30 осіб, Звільнились в процесі навчального року 2 вихователі ( Гресь Л. Г., та Буряк С. В.), та один асистент вихователя ( Леонюк Ю. А.). На сьогодні маємо 2 вакансії вихователя та 1 - асистента вихователя.
Завершує здобувати вищу спеціальну дошкільну освіту через заочну форму навчання один вихователь ( Васількова І. М.).
З 30 педагогів закладу дошкільної освіти:
- 8 мають вищу кваліфікаційну категорію ( 26%);
- 3 – першу кваліфікаційну категорію (10%);
- 2 - другу кваліфікаційну категорію (6%);
- 18 мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» (58%).
Протягом року вела записи дітейдо електронної черги. На сьогодні на черзідля влаштування в дошкільний заклад перебуває18 дітей - 2021 року народження; 29 дітей - 2022 року; така ж кількість дітей 2023 року та лише 5 дітей - 2024 року народження. Маю надію, що до початку навчального року зможемо укомплектувати дітьми групи раннього віку.
Організувала роботущодо обстеження фахівцями дітей з особливими освітніми потребами. Дляїї організації наказом директора в закладі створена психолого –педагогічна комісія, проведена робота щодо складання індивідуальних програм розвитку дитини, в яких чітко виписані потреби дітей відповідної категорії та передбачувані результати їх навчання та розвитку,визначено фахівців та спеціалістів для роботи з даною категорією дітей.
Протягом року проведено 9 засідань команди психолого – педагогічної супроводу,доучасті в яких залучалисьспеціалісти Бородянського інклюзивно – ресурсного центру та батьки.
Всі групи закладу у тому числі і інклюзивні до початку навчального року були забезпечені необхідним матеріалом для виконання вимог програми, організації життєдіяльності дітей як за рахунок матеріалу, виготовленого педагогічними працівниками власноруч, так і придбаного за допомоги волонтерів. Завдяки спонсорам, волонтерам у 2023/2024 н.р. значно поновлено матеріально – технічне обладнання та розвивально-ігрове середовище груп. Завдяки представництву Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) групи забезпечені будівельними наборами, конструкторами на суму 6 тисяч 484 грн., дитячими іграшковими меблями (кухня, лікарня, перукарня), м’яким конструктором, ігровим комплектом стіл та стільці, дитячою стінкою, дитячим м’яким балансиром на суму 68 тисяч 453 грн. Цим же ж фондом заклад забезпечено килимами дитячими, ковдрами, матрацами дитячими, подушками, постільною білизною, рушничками махровими на суму 45 тисяч 137 грн.
Благодійна організація «Істок» закупила для всіх дітей закладу освіти рюкзаки дитячі брендові на суму 257 тисяч 805 грн.
Бородянською селищною радою та «Епіцентром» придбано 56 подарункових наборів для випускників закладу дошкільної освіти на суму 26 тисяч 845 грн.
Значно поповнено обладнання облаштованої в закладі ресурсної кімнати. Тут встановлено сухий басейн, ігровий будинок, м’які пуфи –трансформери. Допомогу в облаштуванні кімнати надав волонтер, колишній вихованець нашого закладу – Геннадій Фурт. Неодноразово протягом року від нього надходила допомога закладу у виглядісмаколиків для дітей до свят.
Треба відмітити активну участь колективу закладу, дітей та батьків у волонтерській допомозі збройним силам України.
Важливою ділянкою роботи керівника є управлінська діяльність. За період з 01.09.2023 по 01.06.2024 р. мною підготовлено та видано 81 наказ з різних напрямків діяльності закладу, зокрема з
- з адміністративно-господарських питань – 9;
- з кадрових питань 50;
- з основної діяльності -11
- з руху дітей - 11.
Важливим та об’ємним вектором діяльності керівника закладу є методична робота з педагогічними кадрами.У 2023 – 2024 н. р. методична робота була направлена на виконання такихосновних завданьяк:
- підвищення якостіосвітньої діяльності закладу;
- збереження, зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей дошкільного віку в нових соціальних умовах воєнного стану;
- формування соціально – громадянської компетентності дітей шляхом зміцнення національної ідентичності, утвердження позицій громадянина своєї країни, виховання ціннісного ставлення до своєї родини як частини історії, традицій, культури свого народу;
- виховання культури українського мовленняучасників освітнього процесу як основи формування національно – патріотичних почуттів шляхом використання сучасних технологій розвитку зв’язного мовлення; підвищення рівня культури українського мовлення дошкільників.
Зміст методичної роботи реалізовувався умасових, групових та індивідуальних формах роботи з кадрами.
Однією з найважливіших форм роботи з кадрами в дошкільному закладі є педагогічна рада. Відповідно до річного плану роботи закладу освіти у 2023/2024 н. р. підготовлені та проведені дві тематичні педагогічні ради (тематика: «Формування основ національної свідомості дошкільників» ,«Формування комунікативно – мовленнєвих умінь як універсального засобу всебічного розвитку, навчання та виховання маленької особистості»), стартова та підсумкова. В рамках підготовки до педагогічних рад адміністрацією організовувались різніметодичні заходи. Проводилисьпедгодини, консультування, семінари, присвячені окремим питанням, здійснювалися різні види контролю за діяльністю педагогів, вмінням їхвикористовувати різні методи, прийоми, сучасні підходи, нетрадиційні методи та прийоми.
Результати методичної роботи, виконання рішень педагогічних рад висвітлювались періодично у«Методичному бюлетені» та на сайті дошкільного закладу.
Успішно пройшла атестація педпрацівників. У міжатестаційний період адміністрацією закладу проводилоськомплексневивчення та оцінюваннядіяльностіпедагогів, які підлягали атестації,знаписаннямвідповідних довідок. В цьому навчальному році в закладі дошкільної освіти атестувалося чотири педагоги: вихователь Тетяна Овдієнко - на відповідність раніше присвоєній вищій категорії, вчитель – логопед Ліна Гирман - на присвоєння вищої категорії, вихователь Наталія Демченко - на присвоєння першої кваліфікаційної категорії, асистент вихователя Тетяна Поплавська - на відповідність займаній посаді. Всі ці педагоги підтвердили свою майстерність під час тематичних тижнів проєкту «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні». В процесі атестаціїорганізовано колективний перегляд занять у педагогів, які атестувалися.
Тримала на постійному контролі питання підвищення фахової майстерності та кваліфікації педагогів. Курси підвищення кваліфікації за дистанційною формою навчання пройшли чотири педагоги: Олена Титенко, Марія Мацур, Раїса Архипенко, Марія Павліченко. Практичний психолог Лариса Халюк та вчитель – логопед Ольга Таранець підвищили кваліфікаційний рівень шляхом різних онлайн – форм : вебінарів, науково – практичних конференцій, тренінгів з отриманням сертифікатів.
Велику увагу приділяла питанню самоосвіти педагогів. Педагоги закладу активно залучались до участі в навчальних модулях, практичних онлайн – курсах, програмах, вебінарах, науково – практичних конференціях з різної тематики, зокрема: з гендерної рівності та запобігання насильству,інклюзивного навчання, використання інноваційних технологій розвитку мовлення, використання електронних ігрових ресурсів, психологічної підтримки дітей в умовах кризи в Україні.
Активно ділились власним досвідом роботи з колегами інших закладів. Так вчитель- логопед Ліна Гирман провела тренінгдля вчителів – логопедів закладів освіти Бородянської територіальної громади на тему: «Тренажерний зал для мозку.Нейропедагогічні вправи для активізації та розвитку вищих психічних функцій» на якому був поєднаний теоритичний матеріал з елементами тренінгу. Учасники тренінгу практично ознайомились з різномаїттям спеціальних нейропедагогічних вправ, використання яких у практичній роботі з дітьми сприятиме формуванню та розвитку довільної саморегуляції.
Педагоги всіх вікових груп взяли активну участь у проведенні тематичних тижнів згідно запропонованих Асоціацією працівників дошкільної освіти маршрутизаторів: Тиждень безпеки життєдіяльності, Тиждень гри, «В очікування Різдва», Тиждень підтримки ментального здоров’я «Гратися і не боятися». Цікаво проживали дошкільники ці дні, про що свідчать численні фотозвіти. Традиційні форми роботи, методи та прийоми у поєднанні з сучасними, особливо, з використанням інтерактивної дошки, дихальної практики, карток сили, сенсорної доріжки, будівництвом затишної халабудки тощо сприяли отриманню педагогами ціннісного досвіду щодо забезпечення психічного благополуччя дошкільнят.
Протягом навчального року педагоги, діти активно долучались до багатьох Всеукраїнських заходів. Особливо щедрим на них був листопад місяць. До Міжнародного дня спорту та Всесвітнього дня здоров’я вихованці закладу освіти долучилися до Всеукраїнської онлайн-руханки у встановленні Національного рекорду «Єднання» в рамках проведення фестивалю «Назустріч успіху» Всеукраїнського проєкту «Єдина Україна» за концепцією«Спорт заради розвитку», що проходив за ініціативи Української федерації «Спорт заради розвитку». До Міжнародного дні вишиванки вихованці та колектив закладу долучились до проведення Національної руханки у вишиванках «Дякуємо ЗСУ». Хочу відмітити активну участь у проведенні цих заходів інструктора з фізкультури Аліну Поліщук.
Враховуючи стресогенну обстановку та в зв’язку з цим важливість збереження і підтримки психічного здоров’я як дітей, так і дорослих, велика увага приділялась мною роботі психологічної служби закладу. Потрібно відмітити її ефективну та активну роботуу цьому навчальному році. Пройшовши триденні курси в м. Буча в межах проєкту ЮНІСЕФ практичним психологом Ларисою Халюк та вихователем – методистом Тетяною Тесленкопроведено велику роботу щодо імплементації матеріалів методичногопосібника, виданого Асоціацією працівників дошкільної освіти в освітньо-виховний процес закладу дошкільної освіти.
Цьому сприяли підготовлені та проведені методичною та психологічною службою закладу семінари - практикуми «Адаптація до умовдитячого садка», «Ментальне здоров’я: як подбати про себе», заняття з елементами тренінгу «Резильєнтність або як не розсипатися під час війни. Емоційне вигорання».
Військові дії та кризові періоди стали випробуванням для міцності та стійкості людської душі. З цієї причини важливо мати знання та навички, які допоможуть зберегти ментальне здоров’я та підтримати психічне благополуччя учасників освітньо-виховного процесу. З цією метою у 2024 році заклад дошкільної освіти долучився до проєкту «Підтримка педагогів і батьків закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайних ситуаціях», запропонованого Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ). Протягом квітня- травня в закладі проведено серію зустрічей з батьками, які допоможуть зберегти та підтримати рівновагу в часи випробувань, організованихпрактичним психологом Ларисою Халюк.
Вся методична робота, проведена в дошкільному закладі упродовж навчального року,сприялапідвищенню професійно – педагогічної майстерності такомунікативної культури педагогів, зростанню методологічних знань, виробленню індивідуального стилю їх діяльності, а тісна взаємодія в колективі під час різних форм роботидала можливість удосконалити систему методичної роботи.
Усвідомлюючи,щосьогодніуправлінець має орієнтуватися в інноваційних технологіях, сучасних формах роботи, я особисто намагаюся використовувати всі доступні ресурси для цього. Систематично протягом року підвищувала свою компетентність з управлінської діяльності та удосконалювала знання з різних напрямків дошкільної освіти шляхом участі у вебінарах, семінарах – практикумах з різних актуальних питань. Пройшла онлайн – курси у вищій школі освітнього менеджменту з питань вивчення освітньої діяльності в закладі дошкільної освіти. Особисто підготувала та провела семінар для керівників закладів дошкільної освіти Бородянської громади з питання ведення документації керівником закладу. Неодноразово за проханням директорів закладів дошкільної освітинадавала консультативну допомогу з різних питань управлінської діяльності керівникам закладів дошкільної освітиБородянської та інших громад. У цьому навчальному році я атестована атестаційною комісією відділу освіти на відповідність займаній посаді.
Як керівник створюю умови для впровадження в освітньому процесі нових, сучасних форм роботи з дітьми. У рамках започаткованої у «Казці» традиції педагогами Ліною Остринською та Аліною Поліщук та у рамках святкування Міжнародного Дня захисту дітей в ЗДО «Казка» для дітей старших дошкільних груп вкотре пройшов пізнавально-розважальний квест «Стежками казок».
Велику увагу приділяла питанням безпеки життєдіяльності учасників освітньо-виховного процесу. Мною підготовлено та видано ряд наказів на забезпечення безпеки перебування дітей та особового складу в закладі. Періодично проводились планові та позапланові інструктажі з охорони праці та пожежної безпеки, профілактична робота щодо попередження травматизму та заходицивільної безпеки. Протягом рокув закладі проведено два Тижні безпеки життєдіяльності: в жовтні та квітні. Відділом освіти встановлена та діє так звана «Тривожна кнопка», вживаються заходи щодо обмеження доступу на територію та в приміщення сторонніх осіб, проводяться огляди території на виявлення підозрілих предметів, які можуть становити загрозу життю та здоров’ю дітей та дорослих.
Постійно проводяться заходи, спрямовані на запобігання дитячого травматизму. Щомісяця в усіх вікових групах планується та проводиться робота з безпеки життєдіяльності та зміцнення здоров’я вихованців відповідно до тем: «Сам у дома», «Небезпека на дорогах», «Вогонь-друг, вогонь – ворог», «Предмети навколо нас» і інші.
Важливою складовою в діяльності керівника закладу дошкільної освіти є співпраця з батьками. Протягом року тримала постійний зв'язок з батьківським активом груп. Безпосередньо брала участь у батьківських зборах кожної групи. Проводила засідання батьківського комітету, на яких обговорювались першочергові питання закладу. Батьками надана фінансова допомога для придбання фарби для благоустрою дитячих майданчиків. Надавала систематичну консультативну допомогу батькам з різних напрямків освітньо-виховного процесу. Важливі моменти, події з життя закладу дошкільної освіти висвітлювали на сайті закладу та фейсбуці.
Створюю умови для залучення дітей до гурткової роботи. У 2023/2024 н.р на базі закладу працювало 4 гуртки:
- художньо-естетичного напрямку (керівник Лариса Халюк)
- З вивчення англійської мови ( Богдана Сурганова);
- Хореографії (Катерина Головій);
- Спортивно – оздоровчого напряму- футбол (Тарас Домбровський).
До участі в гуртковій роботі було залучено біля 70 дітей дошкільного віку. При формуванні груп враховувались інтереси та бажання дітей та батьків. Ефективність гурткової роботи була продемонстрованапід час творчих звітів, на які запрошувались батьки вихованців.
Цьогоріч до школи випущено 56 вихованців. Підсумки роботи дають змогу вважати, що випускники дошкільного закладу в більшості на достатньому рівні оволоділи вимогами програми, демонструють фізичну, морально- вольову готовність до навчання в школі.
Під постійним, щоденним моїм контролем знаходяться питання організації харчування дітей в закладі. Цього року особливихпроблем в його організації не було. Регулярно постачались продукти харчування належної якості відповідно до заявок. До останнього часу не було відключень електроенергії. Спостерігались проблемив організації харчування під час тривоги. До проблем в організації харчування з розумінням ставились працівники харчоблоку та обслуговуючий персонал закладу. Як керівник щомісяця проводжу аналіз та корекцію виконання норм харчування. Середній відсоток їх виконання у нинішньому навчальному році 83%. Адміністрація закладу робить все можливе, щоб діти отримували якісне, калорійне, збалансоване харчування.
Зміни в організації торкнулися сезонного меню: Зменшилась кількість споживання дітьми цукру, солі, натомість збільшилась кількість страв з овочів та фруктів.
Всі діти, які відвідують заклад охоплені харчуванням.
Пільгові категорії, які харчуються безкоштовно:
- УБД -7 дітей;
- ЗСУ – 20 дітей;
- АТО – 1 дитина;
- ВПО- 24 дитини;
- Статус дитина війни – 63 дітей;
- діти інваліди 2 дітей;
- діти ООП – 9 дітей
Всього дітей пільгових категорій, які харчуються на безоплатній основі – 126 осіб.
Ще 15 дітей з багатодітних сімей сплачують 50% вартості харчування.
Вартість харчування дітей раннього віку становить – 56,60 грн в день;
дітей дошкільного віку -75,85 грн. в день.
Шановні колеги, батьки, громадська спільното! З надією дивлячись в наше спільне майбутнє бажаю всім миру, чистого блакитного неба, безпосередньої щирої посмішки дитини, віри і надії на те, що все у нас буде добре, все буде – Україна !!!
Дякую за увагу!
http://kazka.net.ua/web/files/file_668414920a019.p...
http://kazka.net.ua/web/files/file_668414ab65ebd.p... |