Шановні колеги, батьки!
Цьогорічний звіт керівника закладу дошкільної освіти про діяльність у 2021 – 2022 навчальному році проходить в складний для нашої країни і нашої громади час. Військова агресіярф проти України, окупація нашого селища змінила наше життя і внесла корективи в наші плани. Це позначилось на діяльності нашого закладу дошкільної освіти. Звіт охоплює період моєї діяльності з 01.09.2021 по 24.02.2022р., коли роботу закладу було призупинено.
Проте мені як керівнику та очолюваному мною трудовому колективу в основному вдалось виконати визначені річним планом роботи завдання.
У минулому навчальному році в закладі виховувалася 261 дитина, функціонувало 11 груп, з них:
- 2 групи раннього віку;
- 9 груп дошкільного.
Працювали 4 логопедичні та 3 групи для дітей з особливими освітніми потребами.
Як керівник постійнопрацювала над поновленням створеного в закладіперсоніфікованого банкувідомостей про дітей дошкільного віку та вела записи їх до електронної черги, забезпечила 100% охоплення дітей 5 – річного віку дошкільною освітою. За письмовими заявами батьківта наявності висновку територіального інклюзивно-ресурсного центру забезпечила відкриття додатково четвертої інклюзивної групи для дітей з особливими освітніми потребами. У минулому році навчанням було охоплено 11 дітей цієї категорії. На початку навчального рокунаказом директора створена команда психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та проведена робота щодо складання індивідуальних програм розвитку дитини, в яких чітко виписані потреби дітей відповідної категорії та передбачувані результати. Мноюбула організована робота щодо розроблення освітньої програми розвитку закладу на 2021-2022 н р.
Як керівник забезпечила належну підготовку закладу до початку нового навчального року. Заклад було укомплектовано в повній мірі педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом, проведена комплектація груп. Освітній процес забезпечували 34 педагогічні працівники, з них:
- 20 педагогів з вищою педагогічною освітою;
- 14 з неповною вищою освітою.
- Павловська Світлана Олександрівна, вчитель – логопед педагогічне звання «старший вчитель».
- 2 педагоги відзначені знаком «Софія Русова»
Продовжує здобувати спеціальну дошкільну освіту через заочну форму навчання один вихователь.
З 34 педагогів закладу дошкільної освіти:
- 8 мають вищу кваліфікаційну категорію ( 23,5%);
- 3 – першу кваліфікаційну категорію (8,8%);
- 2 - другу кваліфікаційну категорію (5,8%);
- 21 мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» (61,8%).
Три педагоги мають педагогічні звання:
Жур Світлана Вікторівна, музичний керівник – педагогічне звання «вихователь-методист»;
Халюк Лариса Михайлівна, практичний психолог, - педагогічне звання «вихователь-методист»;
Забезпечила дидактичне наповнення груп для організації освітньо - виховного процесу, провела необхідні заходи щодо безпеки перебування в закладі дітей та персоналу. В серпні мною організовано та проведено перевірку готовності закладу до нового навчального року, складено акти готовності. Результати перевірки обговорено на першій педагогічній раді. Мною проведеніінструктажі з охорони праці і техніки безпеки з працівниками закладу та оформлена відповідна документація.
Тримала на постійному контролі питання адаптації до умов закладу новоприбулих дітей, з цією метою проводила спостереження в групах, при потребі надавала консультативну допомогу вихователям та батькам.
За період з вересня 2021р. по лютий 2022 р. підготовлено 3 педагогічних ради, з яких проведено 2. Засідання педагогічної ради, заплановане на 28.02.2022 р. не проведено з об’єктивних причин. Проведено тематичний та інші види контролю відповідно річного плану роботи закладу дошкільної освіти. Систематично проводила наради при директору, на яких розглядалися як поточні питання так і результати контролю та вивчення стану організації життєдіяльності дітей в закладі. Надавала консультативну допомогу педагогам за потреби, впровадження інноваційних технологій. Ця робота підвищила професійну компетентність з питань спілкування та взаємодії, розвинула творчу ініціативу, поповнила знання педагогів з окремих питань.
Як керівник забезпечила 100% виконання плану курсової перепідготовки педагогічних працівників. Всього курсову перепідготовку в 2021- 2022 навчальному році пройшли 6 педагогів.
Як голова атестаційної комісії проводила необхідну роботу щодо атестації педагогічних працівників: систематично згідно зграфіком проводила робочі засідання атестаційної комісії, надавала необхідну допомогу педагогам у проходженні атестації та оформленні відповідної документації. Атестація педагогічних працівників не була завершена з об’єктивних причин.
Усвідомлюючи, що сьогодні управлінець має орієнтуватися в інноваційних технологіях, сучасних формах роботи, я особисто намагаюся використовувати всі доступні ресурси для цього. Систематично протягом року підвищувала свою компетентність з управлінської діяльності та збагачувала знання з різних напрямків дошкільної освіти,шляхом участі у вебінарах, семінарах – практикумах з різних актуальних питань. Пройшла онлайн – курси у вищій школі освітнього менеджменту з питань «Вивчення освітньої діяльності в дошкільному закладі», «Онлайн- інструменти для роботи з документами та комунікацій», «Інклюзивна освіта в дошкільному закладі: принципи, цінності, середовище та отримала відповідні сертифікати. Отриманим досвідомділилась зі своїми колегами.
Окрім роботи у межах дошкільного закладуявляюсь членом комісії у справах неповнолітніх при Бородянській селищній раді.
Моя діяльність як керівникаспрямовувалась на створення безпечних умов перебуванняучасників освітнього процесу в закладі. До початку 2021-2022 навчального року мною були поновлені посадові, робочі інструкції та інструкції з охорони праці. Систематично проводила інструктажі з пожежної безпеки та охорони праці. У жовтні 2021р. в закладі проведено «Тиждень безпеки дитини», в лютому - практичні заняття з евакуації учасниківосвітньо – виховного процесу в рамках виконання запланованих заходів з питань цивільного захисту населення.
Як і в попередні роки частими гостями в закладідошкільної освіти були працівники пожежної частини, які проводили практичні заняття з дітьми та роз’яснювальну роботу щодо дій дітей в небезпечних ситуаціях.
Важливою складовою роботи керівника є співпрацяз батьками. Протягом року тримала постійний зв'язок з батьківським активом закладу освіти. Безпосередньо брала участь у батьківських зборах кожної групи. Щомісяця проводила засідання батьківського комітету, на яких обговорювались першочергові питання роботи закладу. Консультативну допомогу батькам з різних напрямків освітньо-виховного процесу надавала систематично в режимі онлайн. Важливі моменти, події з життя закладу дошкільної освіти висвітлювала на сайті закладу та в фейсбуці.
Заклад дошкільної освіти«Казка» є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Моє завданняяк директора закладу полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.
Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти здійснювалась згідно кошторису,який сформований із фінансових асигнувань, що надходять із:місцевого бюджету, благодійних та спонсорських надходжень.
Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти, які спрямовувались б на забезпечення життєдіяльності закладудошкільної освіти, тобто,на створення комфортних умов для перебування дітей в закладі. Батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят. Як керівник відповідала за дотримання санітарно – гігієнічних умов та рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України щодо попередження захворюваності на COVID – 19. На початок навчального року забезпечила стовідсоткову вакцинації персоналу закладу.
Будівля закладу прийнята в експлуатацію більше 40-ка років назад, але незважаючи на термін та зношеність, адміністрація разом з колективом, батьківською громадою та засновником підтримують її у робочому стані та удосконалюють матеріально-технічну базу. У 2021 – 2022 н. р. за спонсорської допомоги батьків для потреб закладу придбано ноутбук(22000грн.) та 7278 грн. на передплату педагогічної преси для закладу.
Харчування дітей
Організація харчування в ЗДО проводилася відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», від 15.08.2006 №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах».
Дітям надавалось трьохразове харчування. Мною та медичним персоналом здійснювався постійний контроль за роботою харчоблоку, умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі. За результатами контролю мною щокварталу видавалися відповідні накази, щомісяця проводився аналіз виконання норм харчування, один раз на 10 днів його корекція.
Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби, велась вся необхідна документація щодо організації харчування дітей.
Недоліків у харчуванні дітей за звітний період Держпродспоживслужбоюне виявлено.
Рішенням сесії Бородянської селищної ради від 24.12.2020 р. вартість харчування дітей в закладі дошкільної освіти була встановленав розмірі 52.50 грн. для дітей, які відвідують групу раннього віку, і 75 грн. для дітей дошкільного віку. Батьки сплачували 50% вартості харчування.
У закладі харчувалися дітипільгових категорій:
№ | Соціальні фактори | Пільги на харчування | Кількість дітей |
1 | Діти з малозабезпечених сімей | 100% | 0 |
2 | Діти з багатодітних сімей | 50% | 20 |
3 | Діти учасників бойових дій | 100% | 14 |
4 | Діти - інваліди | 100% | 1 |
5 | Переселенці | 100% | 3 |
6 | Інклюзія | 100% | 11 |
На постійномуконтролі тримала питання оплати за харчування дітей.
Виконання натуральних норм продуктів харчування у 2021– 2022 н. р. становить 84%.
Відповідно до Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики від 01.10.2012 № 590, мною розроблено план системи впровадженняпроцедур на принципах НАССР, визначені критичні точки контролю та розпочато впровадження даної системи в закладі дошкільної освіти
Шановні колеги, батьки, громадська спільното! З надією дивлячись в наше спільне майбутнє бажаю всім миру, чистого блакитного неба, безпосередньої щирої посмішки дитини, віри і надії на те, що все у нас буде добре, все буде – Україна !!!
Дякую за увагу!