Шановна батьківська громадо та колеги!
Сьогодні я маю можливість прозвітувати перед вами про свою діяльність на посадікерівника закладу протягом 2020 – 2021 навчального року. Минулий навчальний рік був особливий, нелегкий і це пов’язано насамперед з роботою в умовах карантину і що внесло свої корективи у плани роботи закладу і в мою діяльність як керівника. У минулому навчальному році в очолюваному мною закладі виховувалося 290 вихованців, функціонувало 11 груп, з них:
- 2 групи раннього віку;
- 9 груп дошкільного.
Працювали 4 логопедичні та 3 групи для дітей з особливими освітніми потребами.
Як керівник постійнопрацювала над поновленням створеного в закладі персоніфікованого банкувідомостей про дітей дошкільного віку та вела записи їх до електронної черги, забезпечила 100% охоплення дітей 5 – річного віку дошкільною освітою. За письмовими заявами батьків та наявності висновку територіального інклюзивно-ресурсного центру здійснювала відкриття спеціальних групдля дітей з особливими освітніми потребами. Протягом року відкрито додатково одну групу для цієї категорії дітей. Навчанням охоплено 6 дітей з особливими освітніми потребами.
Мною була організована робота щодо розроблення освітньої програми розвитку закладу на 2020-2021 н р. та індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами, в яких чітко виписані потреби дітей відповідної категорії та передбачувані результати.
На 01.09. 2020 р. укомплектувала заклад у повній мірі педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом.
У 2020-2021р. навчальному році освітній процес у закладі забезпечували 32 педагогічніпрацівники, 18педагогів із вищою педагогічною освітою, 14 – з неповною вищою освітою.
Як керівник,створювала оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного. Згідно Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію кожні п’ять років всі педагоги проходять курсову перепідготовку та атестуються.
У минулому навчальному році, відповідно графіка 5 педагогів підвищили свій фаховий рівень, три педагоги успішно пройшли атестацію.
На даний часз 32 педагогів закладу дошкільної освіти 8 - мають вищу кваліфікаційну категорію, 4 - 1 кваліфікаційну категорію, 3 - другу кваліфікаційну категорію, 17 педагогів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст».
Педагогічнізвання є утрьох педагогів. Проте я вважаю, щотаких педагогів повинно бути більше. Своїм завданням вбачаю надання допомоги вихователям, які мають цінний досвід роботи, в узагальненні матеріалів на здобуття звання.
У минулому навчальному році атестаційною комісією закладу дошкільної освіти «Казка», головою якої я являюсь,було проатестовано 6 педагогів інших закладів дошкільної освіти Бородянської ОТГ, де не були створені атестаційні комісії.
Усвідомлюючи, що сьогодні управлінець має орієнтуватися в інноваційних технологіях, сучасних формах роботи, я особисто намагаюся використовувати всі доступні ресурси для цього. Систематично протягом року підвищувала свою компетентність з управлінської діяльності та збагачувала знання з різних напрямків дошкільної освіти,шляхом участі у вебінарах, семінарах – практикумах з різних актуальних питань. Отриманим досвідомділилась зі своїми колегами.
Окрім роботи у межах дошкільного закладу являюсь членом комісії у справах неповнолітніх при Бородянській селищній раді.
Оскільки вважаю, що ключовим моментом на сучасному етапі модернізації освіти є рівень професійної компетентності педагогів, особливу увагу приділяю методичній роботі з педагогічними кадрами.
Згідно з річним планом роботи закладу дошкільної освіти у звітному періоді мною було проведено засідання чотирьох педагогічних рад (дві тематичні, стартова та підсумкова), актуальна тематика яких спонукала педагогів до творчого використання нетрадиційних методик, передового педагогічного досвіду. Зокрема, педагогічні ради: «Гармонізація психофізичного розвитку дитини – важливе завдання сучасної освіти» і «Виховання креативної особистості через розвиток творчих здібностей дітей в образотворчості». В процесі підготовки до педагогічних рад здійснювався цілий комплекс заходів через різні форми методичної роботи. Мною, спільно з вихователем – методистом проведено тематичне вивчення винесених для обговорення питань з наступним написанням довідок, оглядовий, попереджувальний, оперативний, вибірковий контроль.
Систематично проводила наради при директору, на яких розглядалися як поточні питання так і результати контролю та вивчення стану організації життєдіяльності дітей в закладі. Надавала консультативну допомогу педагогам за потреби, а також в апробації авторських методик, інноваційних технологій. Ця робота підвищила професійну компетентність з питань спілкування та взаємодії, розвинула творчу ініціативу, поповнила знання педагогів з окремих питань.
Протягом року значно активізувались такі форми методичної роботи з кадрами як семінари – практикуми, тренінги, квести. На високому рівні проведено:
- тренінгові заняття «Стрес як ресурс», «Формування навичок ефективної взаємодії у колективі» (вчитель – логопед Остринська Л.В.);
- \
- семінар – практикум «Розвиток дрібної моторики засобами арт – терапевтичних ігор і вправ», ділова гра «Жив – був педагог» (практичний психолог Халюк Л.М.).
- З метою попередження емоційного вигорання педагогів фізінструктором Шендерчук М.П. проведено спортивний квест «Без руху немає здоров’я».
В умовах карантину особливу увагу приділяла проведенню внутрішньо садових методичних об’єднань вихователів, які на мою думку, є важливим засобом методологічної підготовки, обміну досвідом. Колективний перегляд відкритих заходів організовувався у рамках атестації педагогів. Цікаві методи та прийоми щодо розвитку мовленнєвих здібностей малюків продемонструвала Ширяєва А. С..
Інтегроване заняття з використанням лексико –граматичних ігор та елементів логоритміки у формуванні логіко - математичних уявлень презентувала вихователь Давиденко Н. В.
Підсумком роботи перед випуском дітей до школи став квест «Дорогами казок».
Забезпечила активну участь всіх педагогів закладу в засіданні педагогічних студій онлайн.
Моя діяльність як керівника спрямовувалась на створення безпечних умов перебуванняучасників освітнього процесу в закладі. До початку 2020-2021 навчального року мною були поновлені посадові, робочі інструкції та інструкції з охорони праці. Систематично проводила інструктажі з пожежної безпеки та охорони праці. За звітний період мною видано9 наказів з охорони праці та безпеки життєдіяльності. У жовтні 2020р. та квітні 2021р. в закладі проведено «Тиждень безпеки дитини».
Як і в попередні роки частими гостями в закладі дошкільної освіти були працівники пожежної частини, які проводили практичні заняття з дітьми та роз’яснювальну роботу щодо дій дітей в небезпечних ситуаціях.
Важливою складовою роботи керівника є співпраця з батьками. Безпосередньо брала участь у батьківських зборах кожної групи. Щомісяця проводила засідання батьківського комітету, на яких обговорювались першочергові питання роботи закладу. Консультативну допомогу батькам з різних напрямків освітньо-виховного процесу надавала систематично в режимі онлайн. Важливі моменти, події з життя закладу дошкільної освіти висвітлювала на сайті закладу та в фейсбуці.
Заклад дошкільної освіти«Казка» є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Моє завданняяк директора закладу полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.
Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти, здійснювалась згідно кошторису,який зформований із фінансових асигнувань, що надходять із:місцевого бюджету, благодійних та спонсорських надходжень.
Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти, які спрямовувались на забезпечення життєдіяльності закладудошкільної освіти, тобто,на створення комфортних умов для перебування дітей в закладі. Батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят. Як керівник відповідала за дотримання санітарно – гігієнічних умов та рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України щодо попередження захворюваності на COVID – 19. Одним з першочергових завданьадміністрації та батьківського комітету було вирішення питання щодо накриття пісочниць на прогулянкових майданчиках груп. На сьогодні спільними зусиллями нам вдалось виготовити покришки для 7 пісочниць, в тому числі замінитина сучасні пісочниціна двох майданчиках. Впродовж звітного періоду все, що придбано батьками, обов’язково обліковувалося у відповідній документації та відображалося на офіційному сайті закладу дошкільної освіти.
Будівля закладу прийнята в експлуатацію більше 40-ти років назад, але незважаючи на термін та зношеність, адміністрація разом з колективом, батьківською громадою та засновником підтримують її у робочому стані та удосконалюють матеріально-технічну базу.
Як керівник, я сприяла залученню додаткових джерел фінансування для її зміцнення та модернізації.
На потреби груп у 2020-2021 навчальному році витрачено кошти:
№ | На що витрачено коштів батьків | Сума |
1 | Упорядкування пісочниць | 9900 |
2 | Придбання матеріалів на ремонт дитячих майданчиків | 11486 |
3 | Заміна дверей | 10000 |
4 | Сантехніка | 2590 |
5 | Господарчі товари | 22232 |
6 | Побутова хімія | 7034 |
7 | Канцтовари | 14811 |
8 | Жалюзі | 8000 |
9 | Килими миючі | 2500 |
10 | Ковдри | 5300 |
11 | Газонокосарка | 2000 |
12 | Преса | 7180 |
13 | Блютуз колонка | 7500 |
14 | Протиковзькі набивки на сходи | 5801 |
15 | Перфератор і дюбеля | 2308 |
Всього | 118642 |
Кошти селищної ради:
- Дезінфекційні засоби-13380;
- Медикаменти-13990;
- Канцтовари (ділові журнали)-2228;
- Матеріали для ремонту (9гр.)-20000.
ВСЬОГО:-49599 гр.
Харчування дітей
Організація харчування в ЗДО проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», від 15.08.2006 №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах».
Дітям надавалось трьохразове харчування. Мною та медичним персоналом здійснювався постійний контроль за роботою харчоблоку, умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі. За результатами контролю мною щокварталу видавалися відповідні накази, щомісяця проводився аналіз виконання норм харчування, один раз на 10 днів його корекція.
Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби, велась вся необхідна документація щодо організації харчування дітей.
Недоліків у харчуванні дітей за звітний період Держпродспоживслужбоюне виявлено.
Рішенням сесії Бородянської селищної ради від 24.12.2020 р. вартість харчування дітей в закладі дошкільної освіти встановленав розмірі 52.50 грн. для дітей, які відвідують групу раннього віку, і 75 грн. для дітей дошкільного віку. Батьки сплачували 40% вартості харчування.
У закладі харчувалися дітипільгових категорій:
№ | Соціальні фактори | Пільги на харчування | Кількість дітей |
1 | Діти з малозабезпечених сімей | 100% | 1 |
2 | Діти з багатодітних сімей | 50% | 16 |
3 | Діти учасників бойових дій | 100% | 15 |
4 | Діти - інваліди | 100% | 2 |
5 | Переселенці | 100% | 3 |
6 | Інклюзія | 100% | 5 |
На постійномуконтролі тримала питання оплати за харчування дітей.
Виконання натуральних норм продуктів харчування у 2020 – 2021 н. р.:
№ | Назва продуктів | Виконання норм | |
ясла | сад | ||
1 | М'ясо | 77% | 71% |
2 | Риба | 75% | 64% |
3 | Яйця | 100% | 100% |
4 | Молоко | 80% | 80% |
5 | Сир твердий | 67% | 60% |
6 | Сметана | 100% | 100% |
7 | Масло | 75% | 90% |
8 | Сік | 100% | 86% |
9 | Фрукти | 73% | 65% |
10 | Сир кисломолочний | 109% | 114% |
10 | Овочі | 72% | 78% |
11 | Цукор | 97% | 96% |
Відповідно до Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) затверджених наказом Міністерством аграрної політики від 01.10.2012 № 590 мною розроблено план системи впровадженняпроцедур на принципах НАССР, визначені критичні точки контролю та розпочато впровадження даної системи в закладі дошкільної освіти
Протягом року старшою медичною сестрою Бордюг О.В. проводився аналіз захворюваності дітей. Проте, сьогодні, на мою думку, він не є об’єктивний, оскільки батьки мають право не надавати довідок про захворювання дітей. Інфекційні хвороби за звітний період відсутні за виключенням трьох випадків вітряної віспи.
Як бачимо, минулий рік був насичений, а в наш час він іншим бути і не може. Я вдячна своєму колективу, батькам, керівництву за допомогу, розуміння, тісну співпрацю і небайдужість до того, в яких умовах проживають своє дитинство наші діти. Адже хочеться створити для них найсучаснішерозвивальне середовище, у якому їм буде затишно, комфортно, весело та цікаво.
Я, як керівник прагну, щоб наш з вами заклад залишався тим місцем, де діти можуть фізично розвиватись, навчатись, виховуватись, реалізовувати свої здібності, весело і щасливо жити та бути здоровими.
Дякую за увагу!