Освітня програма Бородянськогозакладу дошкільної освіти (ясел-садка) комбінованого типу «Казка» Бородянської селищної ради Київської області на 2020-2021навчальний рік
ЗМІСТ
Вступ…………………………………………………………………………. 3
Загальні відомості про ЗДО «Казка»БСР………………………………...5
Розділ І. Загальні положення
1. Нормативно-правове забезпеченнядіяльності ЗДО…………………6
2. Пріоритетні напрямки роботи закладу..……………………………….7
3.Тривалість навчального року..………………………………………….7
4. Мережа груп……………………………………………………………. 8
Розділ II. Інструменти забезпечення якості освіти
1. Кадрове забезпечення…………………………………………………..8
2. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності……………9
3. Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу…………….10
4. Контроль якості освітнього процесу…………………………………..11
5. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів…………...12
6. Моніторинг сформованості компетенцій дітей……………………….13
Розділ ІІІ. Методична проблема та завдання педагогічного колективу на 2020-2021 н.р. ……………………………14
Розділ ІV. Програмно-методичне забезпечення освітньої програми…..15
Розділ V. Особливості організації освітнього процесу
1. Режим дня…………………………………………………………… .. 18
2. Планування освітнього процесу…………………………………….. 20
3. Види діяльності………………………………………………………. 21
4. Форми організації освітнього процесу……………………………… 21
5. Навчальне навантаження……………………………………………..22
6. Види і типи занять………………………………………………….....24
7. Інноваційна діяльність……………………………………………….. 24
Розділ VI. Результати освітньої діяльності
Показники компетентності дітей згідно Базового компонента дошкільної освіти …………………………… 25
Розділ VІI. Модель випускника закладу дошкільної освіти……………28
Розділ VІII. Основні показники реалізації освітньої програми ……….30
Очікування суспільства сьогодні насамперед пов’язаніз формуванням життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої людини. Починати розв’язання цих проблем слід із дошкільного дитинства, оскільки саме в цей віковий період закладається фундамент оптимістичного світобачення, формуються уявлення дитини про свої права та обов’язки, про себе як представника певної статі, про себе – минулого – теперішнього – завтрашнього; засвоюються моральні правила і норми, розвивається довільна поведінка.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Бородянський заклад дошкільної освіти (ясла – садок) комбінованого типу «Казка» спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування неї моральних норм, набуття життєвого соціального досвіду. Для цього педагогічний колектив закладу використовує найкращі напрацювання педагогів України, інноваційні методики і технології, спираючись на народні традиції виховання.
Злагоджена робота колективу сприяла створенню власної освітньої програми на основі виявлених потреб педагогів та батьків вихованців, аналізу освітнього процесу, моніторингових досліджень, рівня розвитку дошкільників.
Вона розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 615 від 22.05.2012 року. В ній окреслені підходи до планування й організації закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для набуття вихованцями відповідних компетенцій.
Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання (набуті компетентності);
- форми організації освітнього процесу;
- систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Зміст освітньої програми передбачає:
-формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
-виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
-утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
-розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Мета і завдання освітньої програми розглянуті крізь призму Базового компонента дошкільної освіти. Це:
- створення інтегрованої освіти, що забезпечує рівні стартові можливості для повноцінного фізичного і психічного розвитку дітей як основи їх успішного навчання в школі;
- сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6 (7) років життя;
- розвиток базових якостей особистості в різних видах діяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6 (7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі, а саме:
•розвитокособистості дитини, пріоритетність її інтересів, бажань і потреб;
•забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини, її психічного і фізичного здоров’я;
•виховання ціннісного ставлення до природного і соціального довкілля, до самої себе;
•формування механізмів соціальної адаптації та творчого втілення в умовах життяу товаристві незнайомих дітей та дорослих;
•збагачення знань дитининеобхідною якісною інформацією;
•реалізація природного потенціалу, орієнтування на загальнолюдські і національні цінності.
Прогнозований результат освітньої програми
Припускається, що:
- кожному вихованцю будуть створені умови для повноцінного особистісного росту;
- буде забезпечено індивідуальний педагогічний і медико-соціальний
супровід для кожної дитини;
- кожна сім’я отримає консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітнього процесу ЗДО, можливість вибору додаткових програм розвитку;
- якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;
- кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;
- кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;
- буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;
- буде забезпечена підтримка інноваційної діяльності.
Загальні відомості
про ЗДО «Казка» БСР
Повна назва закладу | Заклад дошкільної освіти(ясла-садок) комбінованоготипу«Казка» Бородянськоїселищної ради |
Код ЄДРПОУ | 21674843 |
Юридична адреса закладу | 78001, Київськаобл., Бородянський р-н, смт Бородянка, вул. Центральна , 264 б |
Електронна адреса | dnz.kazka@ukr.net |
Адреса сайту | |
ПІБ директора закладу | Герасименко Наталія Прокопівна |
Дата заснування закладу | 1979 рік |
Проектна потужність | 280 місць |
Площа земельної ділянки | 1,2 га |
Площабудівлі | 22,57 м2 |
Кількість груп | 11 груп: 2 групи дітей раннього віку 3 групи дітей молодшого дошкільного віку 3 групи дітей середнього дошкільного віку 3 групи дітей старшого дошкільного віку З них: логопедичних – 4 групи для дітей з ООП – 2 |
Мова навчання | Українська |
Режим роботи закладу | У закладі п’ятиденний робочий тиждень Режим роботи закладу:800 – 1730 Режим роботи чергових груп: 630 – 1830 Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні. |
Години прийому директора
| Середа- 800 - 1200 П’ятниця- 800 - 1200 |
Загальні положення
- Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО
Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до:
- Закону України «Про освіту»;
- Закону України «Про дошкільну освіту»;
- Базового компонента дошкільної освіти в Україні;
- Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого
- Статуту закладу;
- Указу Президента України від 13.10.2015 р. №580/2015 «Про стратегію
- Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді,
- Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів,
- Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних
- Листа МОН від 03.07.2009 р. №1/9-455 «Планування роботи в дошкільних
- Листа МОН від 27.09.2010 р. №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми
- Листа МОН «Щодо організації діяльності закладів освіти, що
- Листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 р.
- Листа МОН "Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні
- Листа МОН «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої
- Листа МОН від 19.08.2011 р. №1/9-635 «Щодо організації та проведення
- Інструкції з організації харчування дітей у ДНЗ, лист МОН «Про
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. №305;
національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки»;
затвердженої наказом МОН України від 16.06.2015 р. №641);
затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234);
закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446; навчальних закладах»;п’ятирічного віку»;
забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»;
№1, 4/18-3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах»;
навчальні заклади" від 04.10.2007 р. № 1/9-583;
МОН України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році»;
«Тижня безпеки дитини» в дошкільних навчальних закладах»;
здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 23.05.12 р. № 1/ 9 – 396;
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Фізичний розвиток дітей в умовах ДНЗ» №1/9-563 від 16.08.10 р.;
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» №1/9-456 від 02.09.16 р.;
- Інструктивно-методичного листа МОН«Про організацію роботи з дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (Додаток до листа МОН від 14.02. 2019 № 1/11-1491);
- Інструктивно-методичних рекомендацій «Про організацію національно – патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (Додаток до листа МОН від 25.07. 2016 № 1-9/396); дітьми 5-річного віку» №1/9-664 від 27.09.10 р.;
- Наказу МОН від 19.12.2017 № 1633 «Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти»;
- рішення сесії Бородянської селищної ради №1717-34/VII від 06.12.2018 «Про встановлення батьківської плати за харчування дітейв закладах дошкільної освіти Бородянської селищної ради»;
- розпорядчих документів Бородянської селищної ради;
- інших нормативно-правових документів в сфері освіти.
- Пріоритетні напрямки роботи закладу
Пріоритетний напрямок роботи закладу:гуманітарно - естетичний.
- Тривалість навчального року
Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.
Загальна тривалість канікул, під час яких організовані навчальні заняття з вихованцями не проводяться, складає 117 днів:
- осінні – 5 календарних днів;
-зимові – 10 календарних днів;
- весняні – 10 календарних днів;
- літні– 92 календарні дні (з 01.06. по 31. 08.2021р.).
Під час канікул з дітими проводиться фізкультурно – оздоровча і художньо – естетична робота.
Вересень – адаптаційний період для дітей груп раннього та молодшого дошкільного віку.
- Мережа груп
- 2020-2021 навчальному році функціонуватиме 11 груп:
Група (№, назва) | Вік | Спеціальні групи | Кількість дітей за списком |
№1 «Вишеньки» | молодший | 27 | |
№3 «Кораблик» | молодший | 29 | |
№4 «Дюймовочка» | ранній | 23 | |
№5 «Світлячок» | ранній | 22 | |
№6 «Ведмедики» | старший | логопедична | 29 |
№7 «Веселка» | середній | інклюзивна | 25 |
№8 «Журавлики» | старший | логопедична | 30 |
№9 «Капітошка» | середній | інклюзивна | 28 |
№10 «Дзвіночки» | середній | логопедична | 27 |
№11«Барвінок» | старший | логопедична | 32 |
№12 «Сонечко» | молодший | 27 | |
Всього | 299 |
Розділ II.
Інструменти забезпечення якості освіти
- Кадрове забезпечення
Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом.
Загальна кількість працівників складає 57 осіб, з них – 32 педагогічні працівники, 2 - медичні працівники, та 23 особи обслуговуючого персоналу.
Якісний склад педпрацівників
Посада | Категорія | Пед. | ||||
Спеціаліст | Спеціаліст | Спеціаліст | Спеціаліст | Без | звання | |
вищої | І категорії | ІІ категорії | категорії | |||
категорії | ||||||
Директор | 1 | |||||
Вихователь-методист | 1 | |||||
Вчитель-логопед | 2 | 1 | 1 | |||
Практичн. психолог | 1 | 1 | ||||
Інструктор зфіз-ри | 1 | 1 | ||||
Музичнийкерівник | 1 | 1 | 1 | |||
Вихователь | 4 | 2 | 2 | 12 | ||
Асистент вихователя | 1 | 1 | ||||
Всього | 8 | 3 | 4 | 15 | 2 | 3 |
8
Згідно з перспективним планом проходження атестації у 2021 році заплановано атестувати 4-х педагогів: вихователів Давиденко Н.В., Ширяєву А.С., Пінчук Т.П., Мудрак Н.М.
Відповідно до перспективного плану проходження курсів підвищення кваліфікації протягом 2020-2021 н.р. буде направлено на курси при КЗКОР «КОІПОПК»: музичного керівника Іваненко І.В. та вихователя Гресь Л.Г.
- Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності
Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності ЗДО перебуває на достатньому рівні, чому сприяє систематична робота у цьому напрямку адміністрації закладу. Усі приміщення ЗДО відповідають санітарно-гігієнічним нормативам та сучасним вимогам.
Освітнє середовище закладу наповнене відповідно до «Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти», затвердженого наказом МОН від 19.12.2017 р. № 1633. Безпечність умов у закладі створено відповідно до вимог листа МОН України від 14.02.2019 р. № 1/11-1491 «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти».
У групах є технічні засоби навчання, сучасне розвивальне та ігрове обладнання. До послуг дітей цікаві навчально-розвивальні посібники та іграшки, які розміщені в ігрових осередках і створюють умови для розвитку творчої та пізнавальної активності дошкільників.
Для задоволення потреб художньо-естетичного напрямку освітньої діяльності придбані різні види театру: ляльковий, пальчиковий, тіньовий, настільний.
Педагоги мають можливість користуватися сучасними технічними засобами навчання:комп’ютерами та ноубуками з підключенням до інтернет мережі, Wi-Fi, музичними центрами, принтерами, ксероксами та сканерами, мультимедійною дошкою.
Для здійснення завдань художньо – естетичного розвитку у закладі наявна музична зала. В ній є сучасні технічні засоби навчання: музичний центр, колонка до мобільного телефону, проектор, екран, мікрофони, синтезатор, піаніно, дитячі музичні інструменти, створена фонотека.
Для реалізації завдань фізичного розвитку дітей у вивільненому приміщенні групи облаштована спортивна зала, яка забезпечена спортивним інвентарем та обладнанням. Окрім того, у кожній групі створені і наповнені необхідним обладнанням та атрибутами для рухливих ігор центри рухової активності.
9
Структура предметно-просторового середовища закладу
Назва центру локації | Куточки, які утворюють центр | Наявність куточків у групах для дітей різного віку | |||
3-й рік життя | 4-й рік життя | 5-й рік життя | 6-й рік життя | ||
Пізнавально інтелектуальний центр | Куточок сенсорного виховання | ||||
Куточок маніпулятивної діяльності | |||||
Куточок логіко – математичного розвитку | |||||
Національний куточок | |||||
Куточок природи | |||||
Фізкультурно – оздоровчий центр | Куточок фізичного виховання | ||||
Куточок безпеки життєдіяльності | |||||
Ігровий центр | Куточок сюжетно -рольових ігор | ||||
Куточок конструктивно – будівельних ігор | |||||
Художньо – естетичний центр | Куточок образотворчості | ||||
Куточок музичного виховання | |||||
Мовленнєвий центр | Мовленнєвий куточок | ||||
Куточок книги | |||||
Театральний куточок | |||||
Центр самоорганізації | Куточок чергових | ||||
Куточок усамітнення | |||||
Куточок праці |
Психологічна служба у закладіпослуговується належно обладнаними двома кабінетами: для проведення організаційно – методичної і консультаційної роботи та здійснення корекційно – розвиткової, діагностичної,профілактичної роботи з дітьми.
Корекційні заняття з дітьмилогопедичних груп здійснюються у двох логопедичних кабінетах.
- Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу
Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу у закладі здійснюватиметься відповідно до вимог Листа МОН «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році».
Центром методичної роботи в закладі є методичний кабінет, який обладнано та забезпечено вдповідно до Положення про методичний кабінет у дошкільному навчальному закладі. В ньому створені умови для підвищення професійного рівня та самоосвіти педагогів. Вони мають можливість знайомитися з періодичною пресою, фаховими виданнями як в паперовому, так і в електронному вигляді. Для реалізації змісту програми та з метою підвищення методичного і освітнього рівня педагогів, підвищення їх фахової підготовки, придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, сформований каталог педагогічного досвіду та інноваційних технологій, поповнено книжковий фонд кабінету, що дає можливість педагогам ознайомитися з сучасними педагогічними технологіями, авторськими наробками і використовувати їх в роботі з дітьми. Постійно виписуються основні та спеціальні періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль», «Дошкільний навчальний заклад», «Дитячий садок», «Практика управління закладом освіти», «Вихователь-методист», «Бібліотечка вихователя дитячого садка», «Методична скарбничка вихователя», «Медична сестра дошкільного закладу», «Практичний психолог: дитячий садок», «Психолог дошкілля», «Логопед».
- Контроль якості освітнього процесу
Графік контролю за станом освітнього процессу
№ | Тема контролю | Дата | Відповід. | Форма проведення | Форма узагальн. |
1 | Готовність груп до нового навчального року. | Серпень | Директор, вих.-метод | Тематичний контроль | Довідка до педради |
2 | Ведення ділової документації. | Вересень Березень | Директор, вих.-метод | Оглядово- оперативний | Інформація до наради |
3 | Організація роботи з реалізації ідей освіти для сталого розвитку. | Грудень Січень | Директор, вих.-метод | Тематичний контроль | До методгод. |
4 | Виконання рішень засідання педагогічної ради. | Листопад Лютий Травень | Директор, вих.-метод | Оглядово- оперативний | Інформація до педради |
5 | Виконання вимог освітньої програми «Дитина» з розділу«Образотворча майстерня» | Лютий | Директор, вих.-метод | Тематичний контроль | Довідка до педради |
6 | Гармонізація психо – фізичного розвитку дитини – важливе завдання сучасної дошкільної освіти. | Листопад | Директор, вих.-метод., психолог, м/сестра | Тематичний контроль | Довідка до педради |
7 | Виконання інструкції з організації харчування дітей | Раз/ квартал | Директор, вих.-метод., м/сестра | Оглядово- оперативний | Інформація до наради |
8 | Стан організації роботи щодо підготовки дітей старшого дошкільного віку до школи. | Раз/ квартал | Директор, вих.-метод. | Оглядово- оперативний | Інформація до наради |
9 | Виконання Інструкції з дотримання вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі (Додаток до листа МОН від 14.02.2019 р. №1/11-1491). | Раз/ квартал | Директор, вих.-метод., завгосп, м/сестра | Оглядово- оперативний | Інформація до наради |
10 | Вивчення роботи педагогів, які атестуються. | Листопад - лютий | Директор, вих.-метод | Комплексний контроль | Довідка, наказ |
11 | Оснащення та готовність груп до літнього оздоровчого періоду. | Травень | Директор, вих.-метод., завгосп, м/сестра | Оглядово- оперативний | До наказу |
5. Моніторинг рівня професійної компетентності педагогів
Оцінювання рівня педагогічної майстерності педагогів здійснюється за модульно-критеріальною моделлю шляхом опитувань, тестувань, анкетувань та спостережень за якістю організації освітнього процесу.
№ | Заходи | Мета | Термін виконан. |
1. | Анкетування, тестування педагогів | Отримання різноманітного емпіричного матеріалу про необхідні аспекти діяльності педагогів | За потребою протягом року |
2. | Педагогічна діагностика професійної діяльності педагогів. | Визначення рівня професійної компетентності педагогів, які атестуються | Жовтень-березень |
3. | Педагогічний аналіз діяльності ЗДО за навчальний рік | Виявлення недоліків та прогнозування вирішення проблем | Травень, серпень |
- Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей
Мета моніторингу - виявлення ступеня відповідності результатів діяльності закладу стандартам і вимогам дошкільної освіти.
Завдання моніторингу :
• постійно спостерігати за динамікою розвитку ЗДО, своєчасно виявляти
зміни і ті фактори, які викликають ці зміни;
• здійснювати тактичне і стратегічне прогнозування розвитку найважливіших
процесів у дошкільному навчальному закладі;
•підвищувати мотивацію педагогів щодо забезпечення якості освітніх послуг;
• залучати батьківську громадськість в процес поліпшення якості освіти ЗДО.
Діагностування проводитиметься за освітніми лініями Базового компонента дошкільної освіти. Інструментарій для діагностування розроблено на основі методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти» / за заг. ред. Т.В. Киричук, О.М. Кулик, Н.М. Шаповал. – Тернопіль: Мандрівець, 2016 р.
Оцінювання рівня сформованості компетенцій дітей дошкільного віку здійснюватиметься вихователями за участі вихователя-методиста, практичного психолога.
Діагностування у мовних групах проводитиметься вчителями-логопедами тричі на рік.
Діагностування в інклюзивних групах - Командою психолого –педагогічного супроводу.
№ | Заходи | Мета | Термін виконан. |
1. | Психолого - педагогічна діагностика(обстеження) особливості розвитку дітей | Вивчення рівня розвитку дітей у різних сферах життєдіяльності за освітніми лініями у групах загального розвитку та інклюзивних | Вересень, травень |
Визначення рівня шкільної зрілості в старших групах | II половина квітня | ||
2. | Моніторинг стану мовленнєвого розвитку | Оформленнявихователями відомостей про стан звуковимови дітей дошкільного віку | Вересень-жовтень, січень |
Обстеження мовлення дітей вчителями логопедами | Вересень, січень, травень | ||
3. | Проведення підсумкових занять, індивідуальних бесід з дошкільниками | Визначення рівня розвитку дітей, їх обізнаності у сферах життєдіяльності, визначення проміжних результатів. | 1 раз на квартал |
4. | Моніторинг рівня розвитку дитини з ООП | Діагностика навчальних досягнень, особистісних якостей та фізичного розвитку. | Щомісячно, двічі на рік |
5. | Аналіз планів освітньої роботи з дітьми | Виявлення стану виконання державних вимог дошкільної освіти | щомісячно |
Моніторинг стану захворюваності дітей та відвідування ЗДО | Визначення індексу здоров'я дошкільників | 1 раз на місяць, 1 раз на квартал, на кінець року | |
7. | Моніторинг фізичного розвитку дітей | Виявлення моторної щільності занять з фізичної культури | 1 раз на квартал |
Відстеження змін в антропометричних даних: - ранній вік; - дошкільний вік | 1 раз на місяць, 1 раз на квартал |
Розділ ІІI.
Методична проблема та основні завдання педагогічного колективу на 2020-2021 н.р.
У 2020-2021 н. р.робота педагогічного колективу буде спрямована на реалізацію методично – наукової проблеми,яка полягає в забезпеченні умов для створення професійно – особистісної зони успіху кожного педагога, підвищенні рівня мотивації до активної творчої діяльності, ознайомленні з новітніми досягненнями педагогічної і психологічної науки, новинкамиметодик і технологій дошкільної освіти.
Основні напрямки роботи педагогічного колективу:
- Формування в дошкільників основ екологічної свідомості в контексті стратегії сталого розвитку.
- Забезпечення гармонізації психофізичного розвитку дитини – важливе завдання сучасної дошкільної освіти.
- Виконання вимог освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина» з образотворчої діяльності.
Відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2020/2021 н.р.», на основі аналізу роботи за рік з урахуванням виявлених проблем і потреб закладу освітній процес спрямовуватиметься на вирішення таких завдань:
- Реалізація ідей освіти для сталого розвитку в закладідошкільної освіти.
- Створення сучасного освітнього простору в закладі дошкільної освіти як гаранту готовності дошкільника до умов Нової української школи.
- Активізація пізнавальної діяльності дошкільників шляхом залучення до пошуково-дослідницької діяльності та експериментування.
- Зміцнення психічного, фізичного здоров’я дітейчерез гармонізаціювзаємодії«дорослий - дитина».
- Розвиток творчих здібностей дитини – дошкільника засобами образотворчої діяльності.
- Підвищення компетентності та професійної майстерності педагогів через удосконалення якості методичного супроводу.
Завдання оздоровчого періоду:
- Формування високої опірності організму дітей різним захворюванням.
- Створення умов, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей.
- Виховання стійкого інтересу дитинидо активної рухової діяльності.
- Закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань.
- Забезпечення позитивного емоційного стану дитини.
Програмно-методичне забезпечення освітньої програми
- освітньому процесі закладу зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти забезпечується через освітню програму для дітей від від 2 до 7 років «Дитина» (Бєлєнька Г.В., Карабаєва І.І., Богініч О.В., Товкач І.Є. та ін.).
Інваріантна складова реалізується черезпарціальні програми:
- програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» (М.М. Єфименко);
- парціальнапрограманаціонально-патріотичноговихованнядітей
дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (О. Каплуновська);
- програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (Л.В.Лохвицька);
- парціальна програма «Дошкільнятам - освіту для сталого розвитку» (О.І.Пометун, Н.В. Гавриш).
- комплект навчальних програм наскрізно інтегрованого курсу за вибором «Культура добросусідства» (М.А. Араджионі).
- програма з організації театралізованої діяльності в закладідошкільної освіти «Грайлик» (О.М. Березіна);
- авторська програма гурткової роботи для дітей старшого дошкільного віку «Творчі фантазії» (Л.Халюк).
Педагогами закладу розробляються та впроваджуються нові додаткові програми відповідно до потреб освіти дошкільників, а також відпрацьовуються критерії оцінки результатів розвитку дитини за параметрами нової моделі випускника закладу дошкільної освіти.
Головним завданням методичної служби закладу є постійна робота щодо педагогічної зрілості вихователів, складовими якої є професійна та особистісна зрілість.
Формування професійної зрілості педагогів відбувається шляхом:
- стимулювання їх службової і суспільної активн?