Звіт директора Бородянського закладу дошкільної освіти (ясел – садка) комбінованого типу «Казка» за 2019 – 2020 н. р.
На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, наказу МОН України від 28.05.2005р. № 55 «Про запровадження звітування керівників навчальних закладів», Базового компоненту дошкільної освіти, інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки, а також Статуту закладу, Колективного трудового договору тапосадової інструкції, програм«Дитина», «Впевнений старт»та річного плану роботи,в якому окресленіосновні напрямкироботи колективу,сьогодні я маю можливість звітувати перед Вами, шановна батьківська громадськість та колеги, про свою діяльність як керівника закладу.
В очолюваному мною закладі виховувалося 304 вихованці, функціонувало 11 груп, з них:
- 2 групи раннього віку;
- 9 груп дошкільного.
Працювали 4 логопедичні та 2 групи для дітей з особливими освітніми потребами.
Постійно поновлюваластворений персоніфікований банк відомостей про дітей дошкільного віку та вела записи їх до електронної черги.
Кадрове забезпечення.
Педагогічними кадрами заклад я укомплектувала повністю, незважаючи на те, що фахівців з дошкільної освіти бракує.
Практично всі педагоги закладу мають спеціальну дошкільну освіту. Освітній процес у закладі забезпечували 32 педагогічніпрацівники. Із них:
- 18 педагогів із вищою педагогічною освітою;
- 14 – з неповною вищою освітою.
- 8 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію;
- 3 педагоги - I кваліфікаційну категорію;
- 4 педагогів - II кваліфікаційну категорію;
- 14 педагогів з кваліфікаційною категорією «спеціаліст»;
- благодійних та спонсорських надходжень.
Двоє педагогів навчаються у вищих навчальних закладах.
Як керівник, я намагалася створити оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного. Згідно Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію кожні п’ять років всі педагоги проходять курсову перепідготовку та атестуються. Під час атестаційного періоду вихователі та вузькі спеціалістиприділяли увагу самоосвіті, проводили відкриті заходи, готували досвіди своєї роботи.
Адміністрацією закладу проведено комплексне вивчення їх діяльностізгідно плану з наступним написанням відповідних довідок. Атестаціязасвідчила професійне зростання педагогів закладу.
Так, у поточному навчальному році відповідно графіка 4 педагоги підвищили свій фаховий рівень на курсах підвищення кваліфікації. 9 педагогів успішно пройшли атестацію. За її результатами двом педагогам присвоєно вищу кваліфікаційну категорію (Титенко О.А., Павліченко М.В.),двом – першу кваліфікаційну категорію (Остринська Л.В., Мацур М.В.), двом- другу кваліфікаційну категорію (Жур С.В., Поліщук А.В.). Підтвердили раніше присвоєну кваліфікаційну категорію:
- вищу – практичний психолог Халюк Л.М.;
- «спеціаліст» - два вихователі (АрхиенкоР.С., Буряк С.В.).
Присвоєно педагогічне звання двом педагогам:
- Халюк Л.М. -«практичнийпсихолог – методист»;
- Жур С.В. – «виховательметодист».
На кінець навчального року:
-3 педагоги мають педагогічні звання.
Атестаційною комісією закладу дошкільної освіти «Казка» було про- атестовано 11 педагогів інших закладів дошкільної освіти Бородянської ОТГ, де не були створені атестаційні комісії.
Розуміючи вимоги сьогодення і те, що управлінець має орієнтуватися в інноваційних технологіях, сучасних формах роботи, я намагаюся використати всі доступні ресурси. Тому не один рік я є членом Асоціації працівників дошкільної освіти та Вищої школиосвітнього менеджменту, де підвищую свою компетентність з управлінської діяльності та збагачую знання з різних напрямків дошкільної освіти, користувачем цифрового видавництва МЦФЕР та активним учасником його вебінарів, семінарів – практикумів з різних актуальних питань.Отриманим досвідомділюсь зі своїми колегами.
Окрім роботи в усіх напрямках в межах дошкільного закладу, я є членом комісії у справах неповнолітніх,яка вирішує проблеми дітей сімей, що«належать до групи ризику».
У 2019 – 2020 н. р. методична робота закладу була спрямована на реалізацію методично – наукової проблеми та основних завданьпедагогічного колективу, забезпечення умов длястворення професійно – особистісної зони успіху кожного педагога, підвищення рівня мотивації до активної творчої діяльності, ознайомлення з новітніми досягненнями педагогічної і психологічної науки, новинками методик і технологій дошкільної освіти.
Завдання вихователя – методиста і директора полягало в тому, щоб допомогти кожному педагогові знайти в собі сили і нереалізовані можливості для підвищення фахової майстерності, активного впровадження інноваційних технологій та забезпечити для цього належні умови.
Протягом навчального рокуметодичний кабінет був центром активної діяльності з виконання поставлених завдань.Проводилася планомірна робота щодо вдосконалення змісту, форм і методів, перевага надавалась тим, які дають можливість виявити і формувати лідерські якості, вміння працювати в команді, проявляти ініціативу і наполегливість у вирішенні питань освітньоїроботи.
У серпні перед плануванням методистом проводиласьдіагностика професійних та індивідуально – психологічних особливостей педагогів, що допомогло спрогнозувати розвиток педагогічного колективу, розробити план роботи, скоригувати діяльністьчленів освітнього процесу.
У структурі методичної роботи поєднувалися фронтальні, індивідуальні та групові форми методичної роботи з педагогічними кадрами, використовувались як традиційні (семінари, семінари - практикуми, педагогічні ради, методичні години, консультації, співбесіди і т.д.), так і інноваційні (ділова гра, майстер – клас, тренінги, творчі години, виставки – ярмарки тощо). З метою підвищення ефективності використання нестандартних форм роботи увага методичної служби приділялася формуванню у педагогічних працівниківмотиваційно – ціннісного ставлення до володіння нетрадиційнимиспособами та засобами досягнення педагогічних цілей, здатності до творчості, тобто інноваційну компетентність,в основі якоїлежить поінформованість про новаційні технології. З цією метою вихователь – методистнеодноразово оформляла тематичні виставки необхідної методичної літератури, фахових видань, знайомила з новинами в дошкільній освіті, які друкуються у періодиці, проводила методичні години з використанням нетрадиційних методів, представляла досвід педагогів, які успішно працюють в цьомунапрямку, переконуючи таким чином колег у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій.
З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо – виховного процесу адміністрацією під моїм керівництвом були охоплені контролем усі суттєві питання. Так, здійснювався тематичний контроль до педагогічних рад, комплексний в зв’язку з атестацію педагогів, оперативний для вирішення поточних питань.
Як голова педагогічної ради, яка є колегіальниморганом управління освітнім процесом, я докладаю всіх зусиль для того, щоб вони проходили на належному рівні, по – сучасному, звикористанням інтерактивних, інноваційних методів.
У минулому навчальному році Їх було сплановано чотири: дві тематичні, стартова та підсумкова.
На високому рівні було проведенотематичні педагогічні ради з таких питань:
1.«Зміцнення здоров’я та безпека життєдіяльності дітей – одне з пріоритетних завдань дошкільної освіти».
2. «Використання інноваційних технологій, сучасних методів та прийомів з метою розвитку сенсорно – пізнавальних та розумових здібностей».
До кожної з них були розроблені плани заходів,куди увійшов перелік обов’язкових до виконання завдань: методичні тематичних години, тренінги, семінари, присвячені ознайомленню з окремими питаннями, розроблення конспектів з теми, написання довідок, тематика контролю тощо. До педрад були організованівиставки:виготовленого нетрадиційного спортивного обладнання та ігрового і розвивального матеріалу з сенсорно – математичного розвитку.
Семінари, методичні об’єднання, семінари – практикуми залишаються найбільш ефективною формою підвищення кваліфікації педагогів закладу.
Традиційними стали відкриті покази, так звані внутрішньосадові методичні об’єднання, перегляд різних заходівяк форми навчання педагогів та поширення передового досвіду. Проведено три методичних об’єднання з різних розділів освітньої програми.
1. Ознайомлення з довкіллям та розвитку мовлення «Подорож у казку»
(вихователь групи раннього віку Архипенко Р.С.).
2. Безпека життєдіяльності дитини «Бережи себе, малюк!» (вихователь середньої
групи Буряк С.В.)
3. Ознайомлення з соціумом таприродним довкіллям (вихователь групи
молодшого віку Мацур М.В.)
З метою підвищення професійної компетенції педагогів сплановано і проведено такізаходи, як:
- тренінгове заняття «Розвиток креативного мовлення» (вчитель – логопед Остринська Л.В.);
- тренінгове заняття з елементами майстер – класу «Нетрадиційні техніки в образотворчій діяльності» (вихователь Павліченко М.В.);
- семінар – практикум «Розвиваємо дрібну моторику: чому це важливо?» (Практичний психолог Халюк Л.М.)
Систематично, 2 разивмісяць, організовувалися методичні години як тематичні, так і з поточних проблем, на яких вирішувалисьнагальні питання, заслуховувались інформації щодо виконання плану з вивчення стану організації життєдіяльності дітей, обговорювалися певні недоліки та шляхи їх усунення.
Досвіди роботи Жур С.В. та Халюк Л.М. були представлені на розгляднауково – методичної ради КНЗ КОР «КОІПОПК»та схвалені її членами.
Практичний психолог Халюк Л.М. працювала над створенням авторської розвивальної програми «Забавляночки», яку успішно використовували вихователі груп раннього віку в адаптаційний період, та програмою гуртка художньо – естетичного напрямку «Творчі фантазії».
Членами групи супроводу розроблено індивідуальні програми розвитку,в яких чітко виписані потреби дітей з ООП та передбачувані результати.
На базі закладу на високому методичному рівні проведені засідання методичних формувань відділу для музичних керівниківз теми «Формування духовності на основі ознайомлення з музичними традиціями народів світу»та навчальний семінар – практикум «Творча світлиця»для вихователів і вихователів – методистів з використання програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».
Протягом навчального року педагоги закладу брали активну участь у засіданнях методичних формувань різних вікових категорій та педагогів вузьких спеціальностей на рівніОТГ. Вихователь закладу Павліченко М.В., музичний керівник Жур С.В., вчитель – логопед Павловська С.В. є їх керівниками методичний об’єднань.
З метою підвищення комп’ютерної грамотності в закладіорганізовано спецкурс, який веде компетентний вчитель – логопед Остринська Л.В. Педагоги мали змогу отримати потрібні теоретичні знаннята відпрацювати практичні вміння, що дасть змогу осучаснити освітній процес, активізувати діяльність педагогів, їх креативне мислення, нестандартний підхід до проблемних ситуацій та забезпечить комп’ютеризацію ігрової і навчальної діяльності дітей.
Виконуючи завдання варіативної складової освітньо-виховної програми, мною ініційовано роботугуртків: «Творчі фантазії» - керівник практичний психолог Халюк Л. М.,«Кіндер - степ » - керівник фізінструктор Поліщук А. В.
Моя діяльність як керівникаспрямована на забезпечення виконання інструкцій з БЖД всіх учасників освітьно – виховного процесу ДНЗ.
Я організовувала профілактичну роботу щодо попередження травматизму і зниження захворюваності. Також створювала безпечні умови перебування вихованців та працівників закладу згідно з положеннями чинного законодавства,дотримувалася вимог нормативних документів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, цивільної оборони, санітарно - гігієнічних норм, пожежної безпеки.
В закладі систематично проводяться мною інструктажі та видаються накази з охорони праці. Для працівників розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці,посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьмиз питань безпеки життєдіяльності у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, дидактичні настільні ігри, добірки тематичної художньої літератури.
Частими гостями у нас є працівники пожежної частини, поліції, які проводять з дітьми бесіди, як треба діяти в тій чи іншій небезпечній ситуації.
Робота з наступності зі школою
Я націлювалапедагогічний колектив на постійнуспівпрацю з адміністраціями та вчителямишкіл № 1 та № 2 відповідно до Угоди та плану з наступності у роботі ЗДО та школи. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освітиполягала у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.
Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, читали літературні твори, проводили бесіди про школу, екскурсії до них. Відповідно вчителі приходили зі своїми учнямиз виступами, концертами перед дошкільнятами.
З метою розв`язання важливої проблеми наступності у роботі закладу дошкільної освіти і початкової ланки школи, уникнення необґрунтованого навантаження на дітей в дошкільному віці вчителі початкових класів Бородянського академічного ліцею були частими гостями на заняттях в старших групах закладу. Педагоги були не лише спостерігачами, а й брали участь в окремих моментах, підтримували, схвалювали дітей, ближче знайомилися зі своїми майбутніми школярами.
Харчування дітей
Організація харчування в ЗДО проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», постанов Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 26.08.2002 № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»; від 22.06.2005 № 507 «Про внесення змін до пункту 1 постанови КМУ від 26.08.2002 № 1243», наказів Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667 «Про затвердження Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», від 25.07.2005 № 431 «Про внесення змін до Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах», інструктивного листа Міністерства освіти і науки України від 21.06.2007 № 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», спільних наказів Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», від 17.04.2006 №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», від 15.08.2006 №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах».
В закладі проводилась постійна планомірна робота щодо організації харчування дітей. Здійснювався постійний контроль за роботою з організації харчування. За результатами контролю видано відповідні накази.
Для правильної організації раціонального харчування дітей на основі перспективного меню та з урахуванням наявності продуктів складалось щоденне меню. Проводився аналіз виконання норм харчування 1 раз на 10 днів. Регулярно проводилось зняття проб готової їжі, відбирались добові проби, велась вся необхідна документація щодо організації харчування дітей.
Здійснювався суворий контроль за умовами зберігання, дотриманням строків реалізації продуктів харчування та технологією приготування їжі.
Рішенням сесії Бородянської селищної ради від 28.11.2019 вартість харчування дітей в закладі дошкільної освіти встановлена в розмірі 50 грн. для дітей, які відвідують групу раннього віку, і 70 грн. для дітей дошкільного віку. Батьки сплачують 40% вартості харчування, відповідно 20 гривень за дитину раннього віку (за один день) та 28 гривень за дитину дошкільного віку (за один день).
У закладі харчуються дітипільгових категорій:
№ | Соціальні фактори | Пільги на харчування | Кількість дітей |
1 | Діти з малозабезпечених сімей | 100% | 2 |
2 | Діти з багатодітних сімей | 50% | 16 |
3 | Діти учасників бойових дій | 100% | 11 |
4 | Діти - інваліди | 100% | 3 |
На моєму постійномуконтроліоплата за харчування. Вихователі груп ведуть записи про оплату за харчування.
Виконання натуральних норм продуктів харчування за 2019 – 2020 рік:
№ | Назва продуктів | Виконання норм | |
ясла | сад | ||
1 | М'ясо | 97% | 90% |
2 | Риба | 90% | 87% |
3 | Яйця | 100% | 100% |
4 | Молоко | 77% | 83% |
5 | Сир твердий | 67% | 80% |
6 | Сметана | 100% | 100% |
7 | Масло | 100% | 100% |
8 | Сік | 34% | 30% |
9 | Фрукти | 49% | 34% |
10 | Овочі | 45% | 57% |
11 | Цукор | 114% | 111% |
Протягом року старшою медичною сестрою Бордюг О.В. проводилось навчанняпрацівників та батьків з питань профілактики інфекційних захворювань, вірусних гепатитів, туберкульозу та кишкових інфекцій. Ці та інші питання висвітлювались у «Санітарному бюлетені».
За цей навчальний рік:
№
| Назва захворювання | Кількість випадків захворювань | |
2018-2019н.р. | 2019-2020н.р. | ||
1 | ГРІ | 487 | 338 |
2 | Бронхіт | 18 | 12 |
3 | Пневмонія | 6 | 3 |
4 | Отит | 13 | 12 |
5 | Вітряна віспа | 4 | - |
6 | Скарлатина | 2 | 14 |
7 | Інфекційні | 6 | 14 |
8 | Інші хвороби | 27 | 20 |
Робота з батьками
Важливою складовоюроботи керівника є співпрацяз батьками. Мною проводилися загальніта групові батьківські збори, які є провідною формою роботи з батьками. На нихбатьки знайомились із завданнями, новим змістом і напрямками освітьно - виховного процесу, специфікою роботи сучасного закладу освіти, обговорювали актуальні питання.
Щомісяця япроводила засідання батьківського комітету,на яких вирішувалися такі питання:
- обговорювалися першочергові потреби;
- організація харчування в закладі дошкільної освіти;
- профілактика простудних захворювань та проведення щеплень;
- проводилися звіти про проведену роботу протягом місяця та витрачені кошти.
Педагоги, психолог знайомили батьків з проблемами кожного вікового періоду, відповідали на найактуальніші запитання щодо виховання та навчання дошкільників саме в родині. З метою підвищення рівня педагогічної компетентності батьків в ЗДО проводилися виставки, консультації, ознайомлення з педагогічними виданнями та інформативною літературою. У батьківських інформаційних осередках вихователі, практичний психолог і вчителі логопедирозміщували матеріали з порадами щодо розвитку, навчання та виховання дітей відповідно до завдань, над якими вони працюють.
З метою активізації участі батьків в освітньому процесі закладу у цьому навчальному році проведено: виставку спільних робітз використанням природнього матеріалу «Осінні фантазії»; спортивні розвагиу різних вікових групах (фізінструкторПоліщук А.В.); музично – терапевтична розвага з флеш – моб іграми «Піжамна вечірка» у групі середнього дошкільного віку «Ведмедики» (музичний керівник Жур С.В. та практичний психолог Халюк Л.М.); тренінгове заняття «Розвиток креативного мовлення» для батьків дітей з мовленнєвими проблемамигрупи старшого дошкільного віку «Сонечко» (вчитель – логопед Остринська Л.В.).
Значною подією в житті закладу стало відзначення ювілейної дати –40 - річчя з дня заснування садочка. Це було велике дійство з тривалою підготовкою, цікавою концертною програмою за участювихованців, випускників різних років,колективу іпрацівників - «ветеранів» та громадськості.
ЗДО «Казка» є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає у оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.
Фінансово-господарська діяльність дитсадка, здійснюється згідно кошторису,який формується із фінансових асигнувань, що надходять із:
- місцевого бюджету;
Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішення його потрібні кошти. Вони спрямовуються на забезпечення життєдіяльності закладудошкільної освіти, тобто, на створення комфортних умов для перебування дітей в садочку. Батьківська спільнота залишається головним спонсором упорядкування групових приміщень, створення затишку та розвивального середовища для своїх малят. Впродовж звітного періоду все, що придбано батьками, обов’язково облікувалося у відповідній документації та відображалося на офіційному сайті дитячого садка.
Будівля закладу прийнята в експлуатацію більше 40-ти років назад, але незважаючи на термін та зношеність, адміністрація разом з колективом, батьківською громадою та засновником підтримували її у робочому стані та удосконалювали матеріально-технічну базу.
Як керівник, я сприяла залученню додаткових джерел фінансування для її зміцнення та модернізації.
За кошти селищної ради придбано:
- обладнання на харчоблок: (електроплита, духова шафа,
електром’ясорубка)всього на суму – 17000грн;
- інтерактивну дошку – вартістю 39 000 гривень;
- комплект дитяча постелі в групу «Ведмедики» – 8795грн;
- п’ять вогнегасників –на суму 2 225 гривень.
Завдяки благодійній допомозі батька групи «Дюймовочка» Білого Кирила Миколайовича, замінено центральні ворота. Депутат обласної ради Єрко Галина Георгієвна подарувала 27 дитячих ліжок в групу «Ведмедики».
На потреби груп за навчальний рік витрачено кошти:
№ | На що витрачено | Сума |
1 | Методичні посібники та дидактичний матеріал | 723,90 |
2 | Канцтовари | 1403 |
3 | Господарчітовари | 514 |
4 | Електротовари | 8378.49 |
5 | Преса, професійні журнали | 8082,64 |
Всього | 19102,03 |
На потреби дошкільного закладу протягом звітного періоду витрачено:
Батьківські кошти на суму: 19102,03 грн.;
Спонсорські кошти: безкоштовно;
Кошти селищної ради: 67020гр.
Рік був насичений, а в наш час він іншим бути і не може. Я вдячна своєму колективу, батькам, керівництву за допомогу, розуміння, тісну співпрацю і небайдужість до того, в яких умовах проживають своє дитинство наші діти. Адже хочеться створити для них найсучасніше розвивальне середовище, у якому їм буде затишно, комфортно, весело та цікаво.
Я, як керівник прагну, щоб наш з вами заклад залишав ся тим місцем, де діти можуть фізично розвиватись, навчатись, виховуватись, реалізовувати свої здібності, весело і щасливо жити та бути здоровими.
Дякую за увагу!