Як кожен навчальний заклад,так і наш, здійснював свою діяльність відповідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компонента дошкільної освіти, Статуту дошкільногонавчального закладу, програми «Дитина»та річного плану роботи, в якому були окресленіосновні напрямкироботи колективу, а саме:
-Формування морально – етичних принципів дошкільників через реалізацію інваріантної та варіативної складових освітньої програми від 2 до 7 років «Дитина»
- Використання сучасних методів та підходів у мовленнєвому розвитку дошкільників.
- Формування навичок здорового способу життя засобами різних форм фізкультурно – оздоровчої роботи.
Так як головною метою роботи дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення їхпотребу догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку, діяльність колективу я скеровувала на виконання основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей, формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту, виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Мережа груп дошкільного навчального закладу у нас незмінна:дві групи раннього віку та 10 груп дошкільного. Як і раніше, організовано 4 групи логопедичні та відкрито 2 групи інклюзивні. У поточному 2017-2018 навчальному році виховувалося 296 вихованців.
Створено персоніфікований банк відомостей про дітей дошкільного віку на основі списків.Я намагалася здійснювати систематичний контроль за організацією даної роботи, тому створено базу даних дітей 5-ти річного віку нашого мікрорайону, які в обов’язковому порядку охоплюються дошкільною освітою. Мною велися записи дітей до електронної черги.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Педагогічними кадрами очолюваний мною заклад був укомплектований повністю: особливих змін не відбулося. Навчально – виховний процес у закладі забезпечували 31 педагогічнийпрацівник. Із них:
- 14 педагогів із вищою педагогічною освітою;
- 13 -з неповною вищою освітою;
- 4 – закінчують виші
- 5 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію;
- 3 педагоги - I кваліфікаційну категорію;
- 4 педагоги - II кваліфікаційну категорію;
Як керівник, я намагалася створити оптимальні умови для постійного професійного росту педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного.Згідно Закону України «Про освіту» та Положення про атестацію кожні п’ять років всі педагоги проходять курсову перепідготовку та атестуються. Так, у поточному навчальному році відповідно графіка 8 педагогів підвищили свій фаховий рівень та були атестовані в цьому навчальному році. За результатами атестації 4 педагоги відповідають раніше присвоєнійкваліфікаційній категорії «спеціаліст»(Звєрєва Н. М. , Голяка К. В., Іваненко Т. Г., Закусило В. В.), 2 педагогам присвоєно другу кваліфікаційну категорію ( Ширяєвій А. С., Мацур М. В.), Сурженко Ю. С. підтвердила раніше присвоєну другу категорію, вищукваліфікаційну категорію підтвердила Тесленко Т. М. На кінець навчального року:
-1 педагог має звання «старший вчитель».
Методична робота
Я докладала всіх зусиль, щоб педагоги нашого закладу протягом 2017-2018 н.р.регулярно відвідували окружні та міжокружні районні методичні об’єднання, семінари, майстер-класи і обласні професійні об’єднання.
В цьому навчальному році на базі нашого дошкільного закладу було проведено міжокружне методичне об’єднання з дослідно - експерементальної діяльності у природі, який підготувала вихователь середньої групи Мацур М. В. та внутрішньосадове методичне об’єднання, подібної тематики, підготовлене вихователем молодшої групи Ширяєвою А. С.. Проведений тренінг для вихователів груп старшого дошкільного віку закладів дошкільної освіти Бородянського району за програмно – методичним комплексом «Впевнений старт» сертифікованим тренером, вихователем нашого дошкільного закладу Т. В. Овдієнко. Завершилась у цьому навчальному році каденція обласних об’єднань закладів освіти, в яких педагоги нашого дошкільного закладу брали активну участь. Два педагоги отримали сертифікати з теми: «Виховання дітей засобами музейної педагогіки» та 3 педагоги були учасниками об’єднання з впровадження інклюзивної освіти.
Я мала можливість стати учасником міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» та пройшла навчання з освітньої програми для працівників закладу дошкільної освіти «Теорія і методика освіти для сталого розвитку у ДНЗ» та отримала сертифікат. Я маю надію, що в наступному навчальному році педагоги зацікавляться цією програмою і будуть впроваджувати її в свою практику, розуміючи важливість збереження чистого екологічного довкілля та виховання у дітейбережливого, ощадливого ставлення до нього.
В цьому році у нашому закладі функціонувалидві інклюзивні групи. У зв’язку із цим була проведена велика робота ініціативною групою, яку я очолювала, по розробці та написання індивідуальних програм розвитку дітей з особливими потребами, організації роботи з ними. Проведений навчальний тренінг «Адаптація, соціалізація та комунікація дітей з особливими потребами в освітній простір», проведений для педагогів ЗОШ та ДНЗ на базі нашого садочка тренером громадської організації психокорекційного розвитку «Єлтана», Татаренцевою Тетяною Валеріївною, в якому наші педагоги приймали участь.
Вчитель – логопед Остринська Л. В. брала участь в Міжнародному фестивалі Арт-терапії, який проводила Олена Тарарина, титулований арт- тренер України.
Я намагалась сприяти професійному росту наших педагогів і горда тим, що 3 із них є керівниками окружного та міжокружних районних методичних об’єднань. Вони проводять значну методичну роботу з метою поширення та впровадження передового педагогічного досвіду. Це Жур С. В., яка керує методичним об’єднанням музичних керівників району, Павліченко М. В. очолює окружне методичне об’єднання вихователів молодшо-середніх груп та Павловська С. О., яка керує методичним об’єднанням вчителів – логопедів і щороку проводить на базі нашого дошкільного закладу настановчі методоб’єднання для вчителів – логопедів ДНЗ та ЗОШ району.
Підводячи підсумок з втілення поставлених дошкільним закладом завдань, можна зробити висновок, що завдяки правильно організованій методичній роботі педагоги мали змогу:
- вдосконалити та практично відпрацювати застосування методів по реалізації сприятливих умов для розвитку творчої особистості засобами різних видів діяльності;
- осмислено підійти до інноваційних технологій і їх використання під час навчально-виховного процесу, зрозуміти, що у рамках розвивальних програм інновацію можна вважати доцільною, якщо пріоритетною, ключовою ідеєю в ній є розвиток дитини.
Мною докладено чимало зусиль, щоб у дошкільному закладі були створені оптимальні умови щодо підвищення рівня самоосвіти педагогів. Методичний кабінет протягом навчального року поповнювався науковою, методичною літературою,періодичними виданнями, дидактичним матеріалом, розвивальними іграми, картками.
Управлінська діяльність.
Я постійно дбала, щоб удошкільному навчальному закладі були створенінеобхідні умови для вирішення загальноосвітніх та фізкультурно-оздоровчих завдань. Всі групи оснащені іграшками згідно типового переліку, постійно оновлюється розвивально- ігрове середовище. Групові приміщення забезпечені меблями та ігровим обладнанням, мають сучасний інтер’єр. Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям та санітарним нормам.
З метою визначення рівня та вдосконалення навчально –виховного процесу адміністрацією під моїм керівництвом були охоплені контролем усі суттєві питання. Своєчасно здійснювався попереджувальний контроль за змістом та якістю перспективного і календарного планування навчально-виховного процесу, готовністю вихователів та інших спеціалістів до роботи протягом робочого дня та за якістю підготовки до запланованих річним планом заходів.
У 2017-2018 навчальному році, очолюваний мною колектив закладу, працював творчо і відповідально. Адміністрацією закладу був проведений оперативний контроль стану підготовки до навчального року , виконання вимог режиму в ДНЗ, рівня педагогічної майстерності педагогів, що атестувалися. Під час проведення педрад, семінарів використовувалися інтерактивні методи навчання педагогів: дискусії, ділові ігри, семінари – практикуми, круглі столи тощо. Проведення відкритих занять стимулювало педагогів до поглибленого вивчення питань, що висвітлювалися, пошуку нестандартних, цікавих рішень, а також сприяло підвищенню самооцінки.
Колектив під моїм керівництвом працював в інноваційному режимі, використовуючи нові педагогічні ідеї, запроваджуючи в освітню діяльність сучасні педагогічні технології і методики, проекти. Традиційно вихователі, які атестуються, провели ряд відкритих заходів, на яких присутніпедагоги нашого закладу мали можливістьобговорити, порадити, поділитися своїм досвідом. Розуміючи, що в наш час не можна працювати по-старому, я постійно стимулювала колектив на використання інноваційних технологій в освітньому процесі. (Фото занять). Основним акцентом у освітньо - виховній роботі закладу є максимальна гуманізація педагогічного процесу: вихователі мали змогу самостійно обирати тему самоосвіти та інноваційну технологію; дітям була надана можливість розвитку здібностей через оновлення та створення ігрових осередків у групах. Протягом навчального рокубули проведені всі сплановані,внутрішньосадові, методичніоб’єднання,майстер – класи, педагогічні ради,методгодини. В їх підготовцібрали активну участь члени творчої групи,працюючи над втіленнямв освітньо – виховний процес інноваційних технологій у роботі з дошкільнятами.
В 2017 – 2018 навчальному році педагогічний колектив дошкільного навчального закладу проводив поглиблену роботу по вихованню у дітей патріотичних почуттів, культури поведінки та морально-етичних цінностей.З цього питання протягом жовтня - листопада мною і методистом проводився тематичний контроль до педради, під час якого вихователі підготували і провели ряд цікавих заходів, розробки яких поповнили скарбничку досвіду в методичному кабінеті. Дані матеріали представлені для надрукування посібника, яким займається творча група педагогів району.Було створено виставку малюнків «Мій рідний край», які діти виконали самостійно та спільно з батьками. Я сприяла організації виставки поробок з природного матеріалу «Осінь Бородянщини» у рамках проведення другого етапу етнофестивалю.
Ще один тематичний контроль проведений до педради: «Стан мовленнєвого розвитку дітей» - це питання одне з пріоритетних для нашого закладу, так як у нас 4 логопедичні групи, але цей розділ програми є актуальним не лише для цих груп, а й для всіх дітей. З метою ефективнішого розвитку мовлення наші педагоги, співпрацюючи між собою, вводять в заняття нові технології. Фізінструктор Поліщук А. В. та вчитель-логопед Остринська Л. В. на заняттях проводять звукову гімнастику для розвитку мовленнєвого дихання і використовують степ - платформи для розвитку ритмічної будови мовлення.
Виконуючи завдання варіативної складової освітньо-виховної програми, мною ініційовано роботугуртків: вокальний гурток «Дзвіночок» - керівник Іваненко І. В., гурток хореографії «Азбука танцю» - керівник Коханевич Г. В., «Творчі фантазії» - керівник Халюк Л. М.,«Кіндер - степ » - керівник Пастернак А. В. та гурток англійської мови, який вела молодий спеціаліст з правом викладання англійської мови в дошкільному закладі Гаращенко Є. В.
Як керівник, я зацікавлена в належному функціонуванні психологічної служби і намагалась робити для цього все необхідне: постійно поповнюємо кабінет психолога різними іграшками дляроботи, діагностувально - корекційним матеріалом, зокрема, асоціативними фотокартками та набором камінців, завдяки чому Лариса Михайлівна Халюк, наш практичний психолог, може примінити на практиці найсучасніші методики і поділитися досвідом з колегами. Таким чином, прагну по мірі можливостей втілювати в життя інновації, які з’являються в дошкільній освіті.
Я дбаю про цікаве та насичене і змістовне дозвілля вихованців, тому постійно підтримую творчі ініціативи та задуми колег щодо проведення свят та розваг і навіть безпосередньо приймаю в них участь. Дуже цікаво, урочисто було проведено свято «День Дошкілля», який ми об’єднуємо з днем народження садочка. Діти отримали масу позитивних емоцій від проведених ігор, конкурсів, дискотеки, іменинного пирога. Дуже емоційно й весело була проведенафізінструктором Поліщук А. В. спортивна розвага «Веселі старти»для дітей всіх старших груп разом зі своїми батьками, на якій діти та батьки схвильовано переживали за свої команди. В середніх групах проведено спортивну розвагу з участю батьків «Колядуємо, Різдвяну зірку рятуємо!». Новорічний сценарій, насичений таночками, піснями та іграми – естафетами, а в старших групах ще й театралізованим казковим дійством, сприяли створенню піднесеного настрою та позитивних емоцій. Ми започаткували знімання відеороликів з вітаннями дітей до різних свят. В цьому році був ролик з привітанням до Нового року.
Вперше ми провели вечірку «Піжама – паті», від якої батьки та діти отримали масу позитивних емоцій, радості тому що, було незвично,по-домашньому просто і затишно, разом з мамою виконувати завдання, різні конкурси, ігри і просто побалуватися. Незвично, в стилі ретро, проведений довгоочікуваний випускний бал.
Вже вдруге навчальний рік у нас закінчується проведенням пізнавально-розважального квесту «Стежками казок» для дітей старших дошкільного віку, в яких брали участь костюмовані персонажі казок у виконанні наших педагогів. Всі наші заходи ми висвітлюємо в газеті «Вперед», на сайті закладу та фейсбуці.
Моя діяльність як керівникаспрямована на забезпечення виконання інструкцій з БЖД всіх учасників навчально – виховного процесу ДНЗ.
За звітний період незафіксовано випадків травмування дитини під час освітньо-виховного процесу. В закладі ведеться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Систематично проводять інструктажі та видаються накази з охорони праці. В цьому році я пройшла курс навчання з охорони праці та пожежної безпеки і отримала посвідчення.
Для працюючих розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці,посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьмиз питань безпеки життєдіяльності у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, дидактичні настільні ігри, добірки тематичної художньої літератури. Належна роботаз профілактики нещасних випадків проводилася під час занять у вигляді різноманітної навчально-виховної роботи. Я періодично проводжу контроль, щодо створення працівниками безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно усувалися несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.
Організація догляду за дітьми відбувалася під постійним контролем адміністрації та медичного персоналу.
Частими гостями у нас є працівники пожежної частини, які проводять з дітьми бесіди, як треба діяти в тій чи іншій небезпечній ситуації.
РОБОТА З НАСТУПНОСТІ ЗІ ШКОЛОЮ
Я націлювалапедагогічний колектив на постійнуспівпрацю з адміністраціями та вчителямишкіл № 1 та № 2 відповідно до плану наступності у роботі ДНЗ та школи, виконання якого дотримувалися як вихователі, так і вчителі. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освітиполягала у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.
Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами поведінки учнів, читали літературні твори, проводили бесіди про школу, екскурсії до них. Відповідно вчителі приходили зі своїми учнямиз виступами, концертами перед дошкільнятами.
Випускники нашого дитячого садка мають необхіднуфізичну, інтелектуальну, особистісно - вольовуготовність до шкільного життя, включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок. До школи у 2018 році підуть 93 наших випускники.
ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ.
Одним з пріоритетних напрямків моєї діяльності як керівника є забезпечення зміцнення здоров’я дітей та попередження випадків шлунково-кишкових захворювань, організація раціонального харчування дітей.
Воно здійснювалося згідно Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах.Відповідно до неїмною здійснювався контроль щодо збалансованого харчування дітей, необхідного для їх нормального росту та розвитку. Велику увагу я приділяла забезпеченню асортименту продуктів, технології та якості приготування страв.Дітям пропонувалося трьохразове харчування, вівся його аналіз, в кінці неділі проводилася корекція меню з метою його покращення. Спільно ізстаршою медичноюсестроюПаращук Т.Т. ярозробила двотижневеменю-розкладку з урахуванням сезонного меню та технологічні картки до нього.
Я слідкувала за дотриманнямтермінів реалізації швидкопсуючих продуктів. На моєму постійному контролі також були питання дотримання технологічного процесу приготування їжі, смакових якостей готових страв. Результати систематичного контролю якості страв з боку СЕС свідчать про задовільну роботу працівників харчоблоку. У лютому 2018 року заклад пройшов комплексну перевірку СЕС. За результатами бактеріологічних проб страв, змивів з поверхонь посуду, меблів, одягу працівників не виявлено жодних порушень, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей.
Вартість харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2017/2018 навчальному році встановлено 40 грн. для дітей, які відвідують групу раннього віку, і 52 грн. для дітей дошкільного віку. Батьки сплачують 50% вартості харчування, відповідно 20 гривень за дитину раннього віку (за один день) та 26 гривень за дитину дошкільного віку (за один день).
У закладі харчуються дітипільгових категорій:
Діти з малозабезпечених сімей (кількість змінюється) - 3 дітей, (безкоштовно)
діти з багатодітних сімей- 21дитина, (50% від вартості харчування)
діти учасників АТО та учасників бойових дій - 4 дітей (безкоштовно).
На моєму постійномуконтроліоплата за харчування. Вихователі груп ведуть записи про оплату за харчування.
Виконання натуральних норм продуктів харчування за 2016 - 2017 рік:
№ | Назва продуктів | Виконання норм | |
ясла | сад | ||
1 | М'ясо | 79% | 83% |
2 | Риба | 80% | 65% |
3 | Яйця | 96% | 94% |
4 | Молоко | 72% | 68% |
5 | Сир твердий | 15% | 21% |
6 | Сметана | 99% | 98% |
7 | Масло | 100% | 97% |
8 | Сік | 20% | 23% |
9 | Фрукти | 30% | 27% |
10 | Овочі | 63% | 70% |
11 | Цукор | 103% | 106% |
Протягом року старшою медичною сестрою Бордюг О.В. проводилось навчанняпрацівників та батьків з питань профілактики інфекційних захворювань, вірусних гепатитів, туберкульозу та кишкових інфекцій. Ці та інші питання висвітлювались у «Санітарному бюлетені».
За цей навчальний рік:
№
| Назва захворювання | Кількість випадків захворювань | |
2015-2016н.р. | 2016-2017н.р. | ||
1 | ГРІ | 735 | 637 |
2 | Бронхіт | 57 | 52 |
3 | Пневмонія | 2 | 1 |
4 | Вітряна віспа | 36 | 10 |
5 | Скарлатина | 3 | 8 |
5 | Інфекційні | 99 | 20 |
АДМІНІСТРАТИВНО – ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, так як на вирішенняйого потрібні кошти. Фінансово - господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису, сформованого на початок поточного року.Фінансові асигнування в основному плануються лише на захищені статті. Останні роки селищна рада вкладає великі кошти в Бородянські дошкільні заклади. Так, у минулому році було замінено покрівля даху, встановлено відливи та проведено вимощення навколо приміщення дошкільного закладу, на що витрачено: 1224541,59 гривень, за що я дуже вдячна Сахаруку Олександру Васильовичу за його допомогу дошкільному закладу.Він переймається нашими проблемами, допомагає в усіхпитаннях, з якими я зверталася неодноразово до нього і по мірі можливості вони вирішувалися. В цьому роціза нашим проханням було перераховано кошти в сумі 6,6 тисяч на передплату періодики.
Завдяки плідній роботі батьківського комітету, тісній співпраці та розумінню батькамипотреб закладу проводилась систематична робота щодо поповнення матеріально-технічної бази ДНЗ. Групові кімнати забезпеченікилимами, новими ігровими зонами, іграшками, меблями за рахунок спонсорської допомоги батьків. Щорічно групи дошкільного закладу осучаснюються, поновлюються.
На потреби груп витрачено за навчальний рік кошти:
- канцтовари-5151 гр. 95коп.
- миючі засоби- 5632 гр. 79коп.
- іграшки- 3925 гр. 40 коп.
- господ. товари- 7596 гр. 40 гр.
- посуд- 1775 гр.
- сан. техніка- 698 гр.
- метод. посібн.– 3317 гр. 34коп.
- електротовари- 3605 гр.
Всього витрачено: 28457 гр. 45 коп.
Із загальносадового фонду протягом року витрачено кошти:
- електротовари- 939 гр. 10 коп.
- метод. літерат., посібники- 1011 гр.
- господарчі товари- 2016 гр.
- огорожа- 4000 гр.
- пилосос- 6499 гр. 90 коп.
- ліжка- 26000 гр.
- прасувальна система- 7399 гр. 90 коп.
- канцтовари- 1327 гр. 70 коп.
- комп’ютер із системним блоком- 5800 гр.
- принтер- 4100 гр. 89 коп.
Всього витрачено: 59094гр. 49 коп.
На потреби дошкільного закладу протягом 2017-2018н.р. року витрачено:
Батьківські кошти на суму: 87551 гр. 91 коп.;
Спонсорські кошти: 6000гр. на столи в 9 групу;
Кошти селищної ради: 1231141 гр. 59 коп.
ВСЬОГО КОШТІВ: 1324693 гр. 59 коп.
(Фото що куппили)
Важливою складовоюроботи дошкільного закладу є співпрацяз батьками, адже сім’я – первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини. Разом з батьками педагоги закладу вчилисядоброзичливому, партнерському спілкуванню, уникаючи конфліктних ситуацій.
Вихователі всіх груп протягом року проводили педагогічну просвіту батьків вихованців шляхом бесід, консультацій, рекомендацій та кваліфікованих порад щодо виховання та навчання дітей, вміщених в інформаційних блоках.
Мною були проведені загальнібатьківські збори, які є провідною формою роботи з батьками. На нихбатьки знайомились із завданнями, новим змістом і напрямками навчально - виховного процесу, специфікою роботи сучасного закладу освіти, обговорювали актуальні питання. На ці зустрічі запрошувалися практичний психолог, вчителі - логопеди, старша медична сестра.
Щомісяця япроводила засідання батьківського комітету,на яких вирішувалися нагальні проблеми і проводилися звіти про проведену роботу та витрачені кошти.
Про витрату коштів батьків щомісячно висвітлювалось на сайті дошкільного закладу.
Цей рік був дуже насичений, зроблено багато, але не завжди все виходить, як би хотілося, є невдоволення: щось неврахувала,щось не встигла, щось пропустила, звичайно, як і в кожної людини є недоліки. І ці недоліки Вам, мої шановні колеги видніші, тому прошу висловити свою думку про мою роботу, можливо, упущення, побажання.
Звичайно, хотілося б зробити більше, але багато чого залежить від фінансування, якого постійно не вистачає. Адже час не стоїть на місці, він вимагає сучасних технологій, якісної підготовки дітей до школи, щоб вони зростали здоровими і розумними у естетичному, відповідно оснащеному розвивальному середовищі, і допоки держава не повернеться до дошкілля обличчям, прийдеться ще не раз звертатися до батьків за допомогою і шукати спонсорів.
Я дуже вдячна своєму колективу, звичайно ж батькам, керівництву за підтримку, розуміння, співпрацю та допомогу.